Friss topikok

  • atomgoa: igen, ez is egy lehetséges olvasata a dolgoknak, de - persze elvi síkon - onnan is lehet nézni ezt... (2013.07.08. 18:58) 5 indok, amiért idegesítő vagy a Facebookon
  • Elar: Mi 2 hete voltunk a sebészeten. Semmi nem változott, ugyanaz a rendszer. (2011.03.07. 09:59) SZTK, bazdmeg!
  • Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: @Lámpavas: lassan mondom, hogy talán te is megértsd: tehát H-A-Z-U-D-SZ! Ha azonos szolgáltatási s... (2010.11.04. 19:52) Ébresztő Magyarország!
  • Sön: Kérdés:Hogy létezik,hogy a legtöbb könyvelő csak a vállalkozó oldaláról ismeri a törvényeket az al... (2010.09.04. 06:11) Az APEH nem vállalja magáért a felelősséget
  • Sugar Meliton: A rendőrség, a bíróság, az ügyészség és a vörös karhatalmisák révén jelenleg is POLITIKAI ÜLDÖZÖTT... (2008.12.05. 03:29) Foglalod a kurvaanyádat II.

Linkblog

HTML

2007.11.13. 12:56 bplusz

Fair Play, bazdmeg!

Címkék: kormány adózás törvény play fair feketegazdaság collina

Amikor először megláttam, nem hittem a szememnek. Az utóbbi idők egyik legszánalmasabb tévés reklámspotját alkotta meg az az ügynökség, amelyiknek a kormány Fair Play reklámját sikerült megvalósítani.

A közhelyes képi világon túl maga a törvényes adózói magatartásra bíztató filozófia hibádzik. A reklám filozófiája az ideologizált, tipizált világ bemutatása az éppen aktuális terméken keresztül. Együtt van a nagy család (akiről amúgy teljesen lerí, hogy semmi közül egymáshoz), s a verőfényes napsütésben együtt isszák a csodálatos, zamatos, finom, igazi 100%-os gyümölcslé koncentrátumból készült gyümölcslevet. Na de nem akarok elkanyarodni a reklámok filozófiájától. A reklámmal szemben a fogyasztóban automatikus ellenérzés fogalmazódik meg, főleg a manapság egyre inkább divatos, a gyakoriságra gyúró rövidebb reklámblokkok tekintetében.

Az, hogy a törvényes utat érzi szükségesnek reklámozni a kormány, elég szánalmas kommunikáció. Nagyon meggyőző érv, ha egy Collina ábrázatú sportbírónak álcázott nyugdíjas próbál meg arra rávenni, ugyan már, ne vegyek számlát senkitől, és fizessem már be az adóm, hiszen a négyes metróba kell a pénz. Ez kb. a nyugdíjasokat meghatja, mer ők még látták a tévében Antal Imi bácsit, a Hogyan nyalnak a pestiek? című, tanító jellegű eposzból.

Miközben a reklámon gondolkoztam, eszembe jutott, hogy szép-szép, nevelni kell a társadalmat, de nem így. Normális törvényhozással, a kiskapuk bezárásával kellene ezt megtenni, hogy még eszébe se jusson más irányba kacsingatni az adózónak. Nem pedig sok-sok millióért reklámozni a kereskedelmi és állami tévékben.

A törvények betartására nem reklám veszi rá az embert, hanem a kényszer. Ha pedig ma Magyarországon valaki vállalkozásra adja a fejét, akkor biztos, hogy a legtöbb területen meg fogja szegni a törvényt és a szabályozást. Ha pedig betartja azt, akkor a versenyképessége elsorvad, tehát felesleges vállalkoznia.

81 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bplusz.blog.hu/api/trackback/id/tr41227654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foldimiki 2007.11.13. 13:32:50

Főleg akkor, amikor mindenhol arról van szó, hogy mennyit vesznek fel számla nélkül maguk, akik a törvényeket hozzák.
Majd lesznek szívesek előszőr ők betartani a törvényt

zala 2007.11.13. 13:33:45

gól, középkezdés

paráznabillegető 2007.11.13. 13:37:26

ehun az én reklám ötletem!
kulcsárbróker mozdulatlan bárgyú tekintete premier pláne betölti az egész képernyőt. sokkoló zene.
aztán pár másodperc múlva a kamera elindul hátrafele. a fej kopjára tűzve! alatta a tábla: MILLIÁRDOKAT LOPOTT.
végül kamera elmozdul jobbra/balra (politikai indítattástól függően...): üres kopják a parlament elé földbe tűzve...
snitt.
10-15mp. tarantinónak még lektorálnia kell...
mennyibe is kerül főműsoridőben?
basszákmeg.

paráznabillegető 2007.11.13. 13:39:36

ja még egy elem: a kopják előtt a füvön egy véres tönkön ülve valami csuklyás hóhérféle alak húzza meg az üveget, mellette a földön a bárdja...
de ez csak amolyan díszítőelem, a lényeg a sok-sok üres kopja...

Lui_78 2007.11.13. 13:41:37

A leszánalmasabb az egészben, hogy ők lopják el a legtöbb pénzt. "Kérj számlát, hogy több adót lophassuk".
Pofátlan képmutatás az egész. Szánalmas.

wombli · http://wombli 2007.11.13. 13:42:30

Jah

BASSZA MEG MIND!

Fair Play

nevetseges

Bit Rot 2007.11.13. 14:26:53

Kóka doktor mikor fizet adót?

Úgy olvastam az indexen, hogy a villája építkezésén feketemunkásokat találtak...

Apuka 2007.11.13. 14:27:54

Kérjetek csak számlát, az adót meg fizessétek csak be.

Ha a képviselő szaktárs/elvátrs/padtárs lop, az még nem ok arra, hogy a beteg gyerekemtől meg a nyugdíjas anyukámtól ellopjátok a pénzt.

Bit Rot 2007.11.13. 14:29:58

Apuka:
Nem mi lopjuk anyádtól a pénzt, hanem a cuslág! :-)

dof 2007.11.13. 14:34:52

a pénzügyminiszter az 1054 db fiktív számlával a cégében az Fair Play? a Kókáék feketemunkásai az Fair Play? Az egész Vegyépszer a Fidesz alatt, a Gripenek, a Nemzeti Színház, az Fair Play?

A kormányzati negyed stikli, a full több-biztosítós garantált profitos stikli fair-play? Autópályakilométer 3 mrd ft-ért, Demszky Döbrögi 15 éve a 4es metróval koronázva az Fair Play?

Ki az az állat, aki elhiszi ezt az egészet? Ki hisz még itt abban gyerekek, hogy VAN politikai jobb meg baloldal? Ezek együtt röhögnek rajtunk.

Na az az igazi Fair Play...

blogart · http://blogart.blog.hu 2007.11.13. 14:38:54

O.K. törvény betartva. A reklám folytatódik. Bíró sporttárs lefújta a meccset: család mindent bevall és leadózik. Snitt. A következő jelenetben üres asztal körül ( no,jó kancsó víz ) ül a pokrócokba bújt, didergő család. Éheznek. Áram kikapcs, telefon kikapcs, fűtés alapon, fogyasztás leáll, családfő vállalkozása csődeljárás alatt... gazdaság dübörög... Leblende. Konyec filma.

Jeti 2007.11.13. 14:39:31

Egyébként ez a reklám inkább azoknak a vállalkozóknak szól, akik nem adnak számlát - hogy lássák, a lakosság fel van ám világosítva, nem lesznek cinkosai a csalásnak.
Itt nálunk a zöldségest is becsukatták (a boltját) két hétre, mert nem adott számlát, tehát elkezdődött a háttérben is valami.
Ettől függetlenül azért előszőr a szentek kezét kellene levágni, mert tényleg túlzás, hogy mi megy a politikai elitben (nagyságrendekkel több korrupció és csalás).

osztovata 2007.11.13. 14:46:39

Túl a hirdetés morális képtelenségén a legviccesebb a bíró. Bocsánat, játékvezető spori.
Egy: ilyen korú spori már csak a lelátóról fütyülhet, meccset nem vezethet, a korhatár 45 év a fociban. Hiába a Gyurcsány fut, Orbán focizott:))
Kettő: az öltözéke leginkább egy szocreál mackóruhás nyugdíjas trikójára emlékeztet.
Három: ha valaki sípol, akkor biológiai okok miatt a pofazacskója kitágul. Ez elég jól látható egy-egy meccsen. De itt nem.
Szóval ez a hirdetés tökéletes leképezése a fair play politikának.

És a kormány élén Kóka és Gyurcsány elvtársak előbb maguknak mutassák fel a piros lapot!

osztovata 2007.11.13. 14:57:02

Vajon Gyurcsi ÁFÁ-s számlával fizetett-e a falutúrán? A kolbászos rántotta az ingyen vót? Mert azt el nem tudom képzelni, hogy zsebbe fizetett. Áh nem...
Esetleg lebarterezték aztán Majd Piroska mama vagy Klára asszony főz otthon a vendégeknek?
És hol laktak a kormányőrök? Tán csak nem az istállóban? Vagy ők is visszahívják a vendéglátókat?

kerti orias 2007.11.13. 15:07:21

"A törvenyek betartasara a kenyszer viszi ra az embereket"

Kökeletü (al)bölcsesseg Magyarorszagon, mely tevesebb nem is lehetne. Nem a kenyszer: a kultura es, bizony, a belatas.

Üdv

Apuka 2007.11.13. 15:08:49

JonhZero: ha nem fizeted be az adókat (mert letagadod) akkor Te is lopod a pénzt.

Blogart: így van. Így kellene történnie. De sajnos inkább mindenki elmegy lopni. Fúj.

Mindenki más: lopni nem szép dolog. Bűnös dolog. Törvénytelen. Nincs rá mentség. Ha akárki más is lop, az még nem ok arra, hogy Ti is (én is) lopjatok (lopjunk).

Ne csaljátok (csaljuk) el gyermekeim (gyermekeink) jövőjét!

visszatérő jeti 2007.11.13. 15:11:32

szarházi mocsgos geci parazita az összes álszent tetű!!! Ja bazmeg ő fölvesz évi 12-15 milliót SZÁMLA NÉLKÜL (mindegy is: egyáltalán miért? énnekem kifizet valaki valamit?! még a munkáltató se!) -de csak mert szerény, aztán bevágja a durcit, hogy miért is bántják őtet. Mint Wekler úr az über-liberális (csakhogy te nem születtél szabadnak! szabadságot te csak magadnak akarsz!) aki miután 150 millát vissza-nem térítendő támogatás formájában felmart, meg idén is vagy 30 milliót, végül megsértődött, amikor már a hiéna-falka többi tagjának is csípte a szemét.

Honnan bújtok még elő ti mocsgos rohadt férgek? egyszer valaki úgyis rálép a kitinpáncélotokra és kifolxyika beledtek a szátokon . A rendőrök meg dugják fel a botjukat maguknak- ahogy mindenki, aki védi ezeket szipolyozó piócákat.

atika 2007.11.13. 15:12:38

Csak az a baj, hogy akiknek ez szól, azok a hozzászólásokat nem olvassák el.
Hiába méltatlankodunk itt csak azok adóznak akiket útol lehet érni.
Ha meg akarsz gyógyulni megfizeted (hálapénz). Kérdezem az ügyvédeket
nem ellenörzik soha? Ott is lenne mit.

S. Szabó 2007.11.13. 15:13:43

Az a kurva nagy probléma, hogy 15 év alatt nemhogy az alagút végén lennénk, de még a fényt sem látjuk az alagút végén. Elvtársuramék rendesen lerendezték életünket. Tök mindegy bal vagy jobb oldal! Ez csak egy oldal, higgyétek el. Az is mindegy, focista vagy futó ül a trónon. A trón és a kincstár az övék, mi meg gyözzük befizetni azt, amit ők akarnak kedvteléseikre kifizetni. Ha a lángos sütő nem ad a lehelletvékony tésztájáról számlát, jön az APEH és seggbe rúgja. Akkor meg, hogy a francba van az, hogy képviselő uramék százrongyokat sípolnak el a közösből számlamentesen, és az APEH tűri. Hogy hozhatnak a jogalkotók olyan törvényeket, ahol maguk a jogalkotók törvények kívüliekké válnak? Undorító és felháborító, ugyanakkor szánalmas, mert azokkal csesznek ki, azokat veszik semmibe, akiknek a szavazataiból ülnek ott, ahol ülnek. A francba! Leköptem a monitorom.

osztovata 2007.11.13. 15:14:00

Apuka,
alkalmazottként hogy a 3,14-be tudnék csalni? A cég levonja, befizeti, kifizeti. A piacon meg kisebb botrányt keltenék ha ÁFÁ-s számlt kérnék. Vagy ki se szolgálnának.
De:lopni tényleg bűn. Ezt a tízparancsolat óta tudjuk. De mi minde más bűnt is elkövet a kedves jó emberiség. A szándék helyes: ne lopjunk, csaljunk, és hazudjunk(főleg reggel és este:)) De hát az a baj, hogy a "bagoly mondja verébnek" tipikus esete forog fenn.
Úgy hogy ezt(a reklámot) nem lehet komolyan venni...

osztovata 2007.11.13. 15:17:01

S Szabó
A képviselő törvényesen (persze hogy törvényes - maguk szavazták meg maguknak!) vesz fel számla nélkül adózatlan pénzeket. Sajna lángossütöre, rád és rám még nem alkottak ilyen törvényt...

S. Szabó 2007.11.13. 15:24:39

Osztova! De hogy a francba lehet törvényesíteni maguknak olyan cselekedeteket, amiket ha más csinál, törvénytelenek? Vagy ezeket a hölgyeket és urakat nem anya szülte? Ők az alászállott Istenek? Lószart Istenek! Képmutató, rajtunk keresztül felkapaszkodott bagázs, akiknek semmi sem szent. Se adófizető, se gyermek, se kis nyugdíjas. Egy dolog vezérli őket. - Van négy évem, hogy megszedjem magam. - És sajnos, meg is szedik magukat.

Apuka 2007.11.13. 15:25:05

Nem, ez a reklám nem neked szól. Valóban, akit bejelent a cége, annak csak fizetése van. Még csak nem is az a gond, hogy nem kérsz számlát vagy blokkot.

Viszont aki nem ad számlát, blokkot, azt az APEH megbüntetheti. Gondolod, hogy a reklámkampány lefutása után nem fog pont a karácsonyi bevásárlás kellős közepén nem fog szívózni az APEH a kereskedőkkel?

És ha a bagoly mondja? Abból még nem következik, hogy mi nem vagyunk nagyfejűek! Érdekes, néhány vagyonosodási vizsgálat és mindjárt milliárdok kerülnek befizetésre. Hogy is van ez?

Apuka 2007.11.13. 15:27:02

S. Szabó: azért mert a képviselő elvtárs/szaktárs/bajtárs lop, abból nem következik, hogy mindenkinek joga van lopni! Ha a képviselő lop, akkor Te négyévente elzavarod. Ehhez van jogod.

osztovata 2007.11.13. 15:31:16

S Szabó
úgy látszik nem jól érzéketettem az iróniát...
De: volt már a világtörténelemben néhány olyan eset, mikor az elit magára nézve igen kedvező törvényeket hozott. Meg olyan is amikor ezért fejek hullottak - a szó szoros értelmében.Lehet hogy el kellene vinni a köszörűshöz a jó öreg guillotint. (Aszem rosszul írtam...)

De jó lenne ha nálam is találnának milliárdokat:)))

osztovata 2007.11.13. 15:36:45

Apuka
én már tavaly is elzavartam őket - de mégis maradtak...

S. Szabó 2007.11.13. 15:37:22

Apuka! Senki sem mondta, hogy bárkinek is joga lenne lopni. Se képviselőnek, se másnak. Az, hogy lehetőségünk van négy évente választani, mi azt nagyon köszönjük. Ennél már csak azt köszönnék meg jobban, ha valamelyik pártnak sikerülne maradéktalanul betartania választási ígéreteit. Mert négy évente nagyon rózsaszínű ám a világ! Mosolyogva ígérgetnek fűt-fát, jó világot, mazsolát. Aztán mikor jönnek a dolgos hétköznapok, kiderül, hogy a világ csak a Parlament fölött jó és rózsaszínű, fűt-fát csak ők kapnak, mazsola meg csak az ő asztalukra kerül. De abban igazad van, hogy nem kell ezt túl lihegni. Átvernek minket jó sok éve, és aki utánuk jön, az is ugyanezt fogja tenni. Valahogy a politikusok a génjeikben hordozzák a nagy átverés művészetét.

kispista 2007.11.13. 16:01:21

nézzetek itt szét. talán van megoldás...

mozgalmar.net/

Zsola 2007.11.13. 16:11:59

Az a baj a reklámmal, hogy nem jut el a célközönséghez. Aki eddig is lopott, okoskodott, az a reklám hatására nem fog megtérni. De a pozitív mondandót el kell ismerni - kit érdekel, hogy\\\" néz ki a szereplő, láttunk már szarabb reklámokat is (anyu varázsol....).
De azt is lássátok be, hogy \\\"amíg a mocskok lopnak, én is fogok\\\" hozzáállással nem jutunk sehova. Aki nem korrekt az üzletben (sem), arra meg tessék ráküldeni az APEH-et, majd ha talál valamit, akkor megérdemli.
BTW, paráznabillegető reklámja ütne. Csináld meg, a weben úgyis elterjed! Ezt komolyan mondom, király lenne!

amator jogasz 2007.11.13. 16:13:02

Talan egy alkotmanykiegeszites a hatalom megosztas 4. pillererol:

\"a tobbi (torvenyhozo/vegrehajto/biroi) hatalom tagjainak javadalmazasarol - a torvenyhozoi hatalom helyett - a hivatott donteni.

A
- adott idoszakonkenti ulesen (szvsz: 3 honap - 1 ev ) meghatarozza a tobbi hatalmi ag tagjainak javadalmazasat a kovetkezo periodusra.
- ezen kivul massal nem foglalkozik.
- letszama min. 100 fo, max. a parlament letszama.
- kepviseloi a valaszthatoi nevjegyzekbol sorsolassal kerulnek meghatarozasra, semmilyen masfele pl. allando tagsag nincs.
- kepviseloinek mandatumai mindig csak egyetlen ulesre (1 napra) szolnak, minden ulesszak utan feloszlik
- kepviseloi csak egyszer, egyetlen ulesen tolthetik be a tisztseget eletuk folyaman
- kiletuk teljesen anonym a tobbi hatalmi ag szamara

Évikispestről 2007.11.13. 16:14:15

Ma még csak kedd van és már ötször nem kaptam számlát: ablakostól, varrónőtől, piacon, virágosnál, táska javításnál. Az ablakos mondta ugyan, hogy ha kérek ad, de akkor 2000 Ft-tal többet kell fizetnem. Inkább fizettem, mert akkor hol van a garancia, ha balhé van az új ablakkal? Piacon hülyének néznek, mikor számlát kérek:-)
Ez a probléma az én életemben biztosan nem oldódik meg, bármennyire szeretnék becsületes maradni. És nem csak a piacon kellene elkezdeni, hanem ahogy az előttem szólók okosan mondták: ott a nagy házban!!

Colos 2007.11.13. 16:43:16

"Minden népnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel."
Winston Churchill

Nem azon kell mérgelődni, hogy ők ellopják! Ellopnak mindent, amit lehet. Nem csak ők, hanem a "kisemberek" közül is sokan.
Igaza van Apukának, amikor azt mondja, hogy ha nem fizetem be az adómat akkor tőle lopok. Másképpen szólva egymástól lopunk. Ezért nem az a kérdés, hogy melyik oldal van fölül, hanem az, hogy meddig mehet ez így? Ki szabhat határt ennek? Azt hiszem naivitás lenne azt várni bárkitől (a politikustól is), hogy magától korlátozza magát. Ha mi megszavaztuk, hogy ők üljenek ott, akkor nekünk kell elszámolniuk.
Ugyanakkor ha én ellopom az adót, akkor milyen jogon kérek rajta számon bármit is? Ha lesüllyedek az ő szintjére, akkor nem vagyok jobb nála akkor sem, ha tudok hangosan kiabálni!
Nem akarok arról vitatkozni, hogy sok-e az adó vagy mi méltányos, mi nem, ez mind egyéni megítélés dolga. A lényeg, hogy valahol el kell kezdődnie a tisztulási folyamatnak.
A politikai elit - amióta csak van ilyen Magyarországon - arra apellál, hogy 1) úgyse tudják meg, vagy 2) ha meg is tudják, akkor is el kell tűrniük.
Ennek az időszaknak mostanra nagyjából vége, mert 1) a sajtó jóvoltából minden azonnal megtudható és kiderül és 2) egyre kevésbé tűri a "nép", hogy hülyére veszik.
Nagyon nem vagyok az erőszak híve, de azt hiszem a közelmúlt utcai harcos eseményein el kell gondolkodnia a vezetésnek, mert tévedés lenne azt gondolniuk, hogy csak egy "törpe minoritás" lázong. (Már Antall úr is kénytelen volt ezt belátni annak idején.)
Végül még egy példa:
Churchill egyszer ment valahová néhány miniszter társaságában és az utcán elmentek egy prosti mellett. Churchill megemelte neki a kalapját, a miniszterei meg döbbenten kérdezték, hogy miért tette, talán nem tudja, hogy ez a nő kicsoda? Azt mondta: "Nem azért emeltem kalapot mert ez a nő az aki, hanem azért, mert én az vagyok aki. "

Gabex22 2007.11.13. 16:45:57

Jé, bazeg, valaki végre észrevette, hogy fut egy reklám, ami arról szól, hogy be kellene tartani a szabályokat! Mellesleg valószínűleg működik is, mert emlékeztek rá. Nem? Beszoptátok, kiscsibék. Szar belegondolni, hogy másképp is lehetne, nem? Szar belegondolni, hogy azzal, hogy beszoptátok az idióta pártok idióta üzeneteit és egy csomó idiótát küldtetek a parlamentbe, ti is cinkosan támogatjátok saját magatok átb*szását? Tiétek a felelősség, egyedül, csakis a tiétek. Birka nép. Fel kellene nőni, srácok, de nagyon.

Bit Rot 2007.11.13. 17:17:40

Apuka:
"Viszont aki nem ad számlát, blokkot, azt az APEH megbüntetheti."

Lósz*rt. Pl. parkolócégek nem adtak számlát (bizonyos esetekben). APEH-et qrvára nem érdekli a téma.

Miért is?

Ja, biztos azok "nagy halak".

Bit Rot 2007.11.13. 17:19:26

@Zsola:
"Aki nem korrekt az üzletben (sem), arra meg tessék ráküldeni az APEH-et, majd ha talál valamit, akkor megérdemli. "

Az APEH is tojik a nagyüzemi, nagyhalakra... hiába küldöd rá. Csak a kisembert sz*patják.

toodark 2007.11.13. 17:25:30

Nem a kényszernek kellene rávennie az embereket a becsületességre, hanem az, hogy megéri. Az állampolgárok nem sportból feketéznek, hanem mert mérlegre teszik, hogy mit nyerhetnek, és mit veszíthetnek, és ezután a számukra kedvezőbbet választják.

Ha az átlagember úgy érzi, hogy a törvény meg is védi, nem csak kényszeríti, akkor szívesebben választja azt az utat. A többség szeret nyugodtan aludni.

Önjáró Talajgyalu 2007.11.13. 17:30:35

En meg sosem voltam szavazni (majd' 30 evesen). Tudniillik, ezekre? Hat hulye vagyok en? Allitolag spanyolhonban van olyan rubrika a szavazason, hogy "egyik sem". Ilyet szeretnek idehaza is...

Egyebkent 8 altalanosom van, mert kivagtak a hatosztalyos gimnaziumbol, amelyik a kepzessel kapcsolatos egyetlen igeretet sem tartotta be. Fair play. Meg jo, hogy meggyozodeses autodidakta voltam mindig is. Azota kenytelen-kelletlen, rendszergazdakent es programozokent elek. Minimalberre bejelentve. Nem mintha a minimalbernel amugy sokkal tobbet kapnek. Mert a szakmamban a szobajoheto munkahelyek 90%-a ilyen. Fair play. Ezenkivul van egy csodben levo Bt-m, ami azert ment csodbe (es generalt 1 millios ramterhelt ado es buntetestartozast), mert az egyik korabbi ugyfel nem fizetett ki egy munkat, elni meg kell valamibol. A korabbi ugyfel amugy lakik Huvosvolgy, jar Merci C osztaly, rendelkezik kello kapcsolatokkal a tudjatokhova. Fair play.

Ketten elunk a baratnommel egy pesti berlakasban, egyik naprol a masikra, es szamla nelkul hizlaljuk a foberlonk segget, akit eddig meg nem lattam ketszer ugyanazzal az autoval jonni (ket ev alatt). Gazar tamogatast sem kapunk, mert hiszen abban a lakasban ujgazdagek laknak, nem mi. Fair play. Bocs, hogy nincsenek gazdag oseink, akik lakast, kocsit vennenek nekunk.

A szambajoheto ertelmesebb ismeroseink - korabban sorstarsak - mar mind nyugaton vannak. A mellesleg kb. 7-8x-os fizetesuk 30-40%-at vonjak el, az enyemnek ugy 70%-at. Fair play.

Majdnem 30 evesen csak azt szeretnem, ha lenne eselyem arra, hogy a leendo gyermekeim ne egy alberletben, es millios tartozasok arnyekaban kelljen felnevelnem, ha egyaltalan. Jelenleg az egyetlen lehetosegnek erre az tunik, hogy fogjuk magunk, es csatlakozunk sokakhoz: irany nyugat. Nem, nem azert, mert a kolbasz es a kerites foldjenek hisszuk, hanem az itteninel egy legalabb kicsivel fairebb play foldjenek. Ha valakinek van ennel icipicivel epuletesebb otlete, az johet, mert en kifogytam.

telek 2007.11.13. 17:40:19

ahamm..és szerinted az "egyik sem" járható út? Fikázni és bazd megolni mindenki tud, de a megoldást senki sem keresi...Az, hogy 30 éves létedre még egyszer sem voltál szavazni nagyon is sajnálatos, tudniillik ezzel hozzájárultál ahhoz ezek legyek kormányon! Fasznak van (hivatalosan)demokrácia, hogyha az emberek úgy gondolják, hogy a politika a politikusok dolga. Ennyit a népről.

Szilagyi Ferenc · http://SzilagyiFerenc 2007.11.13. 18:06:48

A (kozepes, nekunk nagy) uzletben nagyon sokan visszaosztanak, ez egyszeruen nem megy maskent, mint trukkokkel. Ez minig indukal egy primer keresletet.

A nagyon nagy uzletekben pedig piacokat, orszagnak szolo tamogatasokat lopnak el, uzleti titokkent \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"forgalmazva\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\".

Az orszag vagyona 1990-ben egy osszelopott (kommunizmus)vagyon volt.
A feladat adott: ezt kell szetlopni.

Van itt meg mit ellopni. Tessek, johet minden polgartars. Nehez munka altalaban, bonyolult jatek.Akik ezt nagyban csinaljak, dolgoznak is kemenyen, naponta min. 8-10 orat, a munkaido nem fix.Barmikor becseszhet egy stresszes ugy. Nem megy olyan egyszeruen, mint a boltban. A megtermelt vagyont fialtatni tovabbi munka stbstb.
Ez is egy mokuskerek. Barki beszallhat. A torvenyek is engedik.
Aki nem jol oszt, azt megkapja a media csalinak.

Aki nem szall be, nem lesz a jovobeli Rotschild nagypapa, Na es? viszont jobban szabalyozhatja a vernyomasat., tobb szepirodalmat olvashat etc.etc.

Choice is yours.

Velemenyem az, hogy itt Mo-n jo szandeku emberek elnek, es aki belatja, hogy ez igy megy, uzlettarsait nem veri at, segit ahol tud, az messze juthat. Aki atveri goreny modon a masikat az nem jut itt sem messzire. Eddig ezt tapasztaltam.

Ez kell, hogy legyen az alapja a folytatasa a dolgoknak a jovo fele. De Finnorszagtol meg messze vagyunk. Aki abszolut tisztan akar elni, koltozzon oda. Szep orszag.

En szeretem Magyarorszagot.

A politikusok versenyzok. Versenyezzen mindenki, akinek most nem jo. Annal jobb lesz a verseny szinvonala. Nincs sok politikusunk.

Zombi 2007.11.13. 18:24:13

Zombi pedig Apukával ért egyet.

Csak sarkítottan a bloggernek és a csürhének: mi a szar ez a bejegyzés? Mi a célja? Meg akarod mondani, hogy szar a reklám? A többiek rákontráznak, hogy aki reklámoz az is lop (lehet hogy ő lopja a legtöbbet)?

És ez mire hatalmaz fel? Hogy tovább folytasd az adócsalást de még mellette fel is háborodj? Úgy érzed jogosan? Seggfej vagy! És esélyed sincs hogy ezt valaha is belásd. És esélye sincs az országnak mert eeeez a szint, itt ezt ütjük meg, ezért rothad az egész.

Az igazi Trebics 2007.11.13. 18:32:49

Mindíg modtam, hogy gyenge az oktatás színvonala. A matekot már mindenki elfelejtette.

Lássuk csak: 385 képviselő ellop évente fejenként 10.000.000 Ft-ot. Az mennyi? (3.850.000.000)

1.000.000 magyar vállalkozó el.... izé, nem ad számlát, jogosulatlanul ÁFA-t visszakér, minimálbér után adózik, költségként leír évente fejenként 1.000.000 Ft-ot. (Ugye, nem mondtam sokat, amikor a család mindene papíron a cégé? ) Az mennyi? (1.000.000.000.000)

Akkor most döntsük el, melyik a nagyobb baj.

Ja, és a TB éves bevétele kb. 3.000.000.000.000 Ft.

Trebicsnek 2007.11.13. 19:04:50

Trebics. Jó a függvény csak egy átlagvállalkozó évente az ÁFA-n nem fog 1 millát. Számolj olyan 150-200e forinttal. Így még markánsabb a 385 kontra 1000000 fő arány.

Gyurbán Vikrenc 2007.11.13. 19:49:12

"Ha a képviselő lop, akkor Te négyévente elzavarod."

a pártfinanszírozás gyakorlata lehetetlenné teszi újabb pártok parlamentbe jutását.

a képviselők listáról jutnak a parlamenti székekhez.

hahó ébresztő, kit tudsz te elzavarni négy évente?

Bit Rot 2007.11.13. 19:49:54

"Lássuk csak: 385 képviselő ellop évente fejenként 10.000.000 Ft-ot."

Bár csak ennyit lopnának...
Amúgy meg a politikai elit nem csak 385 képviselő.

Ha nem is a 800 ezer közalkalmazott, de akkor sem 385.

Apropó, hogy lehet, hogy a 10 milliós Portugáliában elég 660 ezer közalkalmazott?

Az igazi Trebics 2007.11.13. 20:15:19

Trebicsnek-nek!

Az összes adókiesést vettem kb. 1 millának.

A tiszta keresete mondjuk 1-200.000 Ft, ami helyett minimálbért jelent be, ami után 0 adót fizet az 5-900.000 Ft helyett (38%, ha jól tudom), plusz a gyerek számítógépe, a plazma TV, egy-két nagybevásárlás stb. ÁFA nélkül, plusz költségek leírása a cégadóból. Sok vagy kevés az átlag 1 milla?

John Zero: a többi léhűtőt, a pártfinanszírozási rendszert meg a többi nyalánkságot most hagyjuk, itt mindenki a képviselőkre volt kiakadva, nem látják a fától az erdőt.

nemkell 2007.11.13. 20:21:22

amig egyettlen tisztet sem álldoznak be a politikus urak addig nem fogja senki komolyan venni, és nem is lehet. Tudjátok nyugaton a rendőr példát is mutat, mert anélkül nem megy.

Bit Rot 2007.11.13. 20:24:18

A Heti Válasz 1-2 hónappal ezelőtti cikke szerint Kóka egy állami autópálya szakaszt 40 milliárdért akart eladni.

Igaz, hogy annak a szakasznak az értéke 80 milliárd Forint.

Na, hát itt a pénz.
Ezt hasonlítgasd össze a vállalkozókkal. Meg a zuslágolt pénzeket (160 milliótól indul a tét).

www.hetivalasz.hu/index.php?page=pages/cikk&cikk_id=16503
www.eutudakozo.hu/hirek/gazdasag/Heti_Valasz_Koka_az_M5be_bukott_bele/
"A négy renitens banki meghívott sakkja után a mattot végül a Brisa adta a GKM-nek. A portugál sztrádavállalat egyik vezetője még májusban tollba mondta a Reuters hírügynökségnek, hogy a magyarországi M5-projektet 1,2 milliárd euró értékűre becsüli, vagyis az AKA Zrt. 100 százaléka - figyelemmel a cég 900 millió eurós hitelállományára - akár 300 millió euróért, azaz 75-80 milliárd forintért is gazdát cserélhetne."

Netuddki. 2007.11.13. 20:31:19

Én azon akadtam ki, amikor az egyik képviselő azon problémázott, hogy az EU-ban sokkal nagyobb a képviselők fizetése.

Ja, mondjuk havi 400-800 ezerért én is elvállalnám a képviselőséget. Még tennék is valamit ezért a fizetésért. Sőt még a költségekről is vinnék számlát. Még akkor is ha nem kötelező.

A felfogással is valahogy baj van. Nem azt mondja az ürge, hogy 4, max. 8 évig megpróbálok valamit tenni, hogy ebben az országban élőknek jobban menjen, mint a jelenlegi állapot. Nem, ehelyett azt nézik tőlünk nyugatabbra mennyivel keresnek többet, és ha nem éri el az övé, akkor ba..ik dolgozni. És feljogosítva érzi magát, hogy lopjon.

Addíg ne jöjjön itt senki azzal, hogy a kisember így meg úgy, ne csaljon adót. Ez csak figyelemelterelés a lényegről. Az, hogy talán már el kéne zavarni ezt az ingyenélő bandát. És ezt megint csak a kisember fogja tudni megcsinálni. Senki helyette nem fogja ezt a munkát sem elvégezni.

Netuddki. 2007.11.13. 20:45:18

Ja és aki számolgatni akar:
index.hu/politika/belfold/1113kltsgtrt/

Ezek szerint minimum a fizetésük kétszeresét lopják el a képviselők a fizetésükön fölül. Ugyanis háromszoros fizetésemelést akartak, csak a Fidesz megtorpedózta. Nehogy má ezér is utálják őket. Inkább lopnak tovább.

Beren 2007.11.13. 20:57:11

Ismerőssel történt az eset:
Új állás után nézett és mivel jó szakember volt, dőlt hozzá az állásajánlat: pénz, paripa, fegyver, miegymás. De mindenhol csak részben bejelentve, többit számlára adva, szép nagy cégektől.
Berágott, csinált egy céget, független, már alkalmazottai vannak, megy a bolt, de állandóan azon rágódik, hogy nincs jó alternatívája: vagy ő okoskodik a kis cégével, hogy egyáltalán létezni tudjon, vagy vele okoskodnak mások, hogy létezni tudjanak. (Persze elmehet még a "nagy" hármashoz dolgozni: multi, közalkalmazott, bank)
Megoldás?

candy · http://wunderbike.postr.hu 2007.11.13. 21:27:26

Ehh, nagyjabol egy honapja irtam en is errol a dologrol...href.hu/x/3xtd
Nem tom kinek jutott ez a fairplay dolog az eszebe, de sztem neki juthatna az elso kopjafa nyugodtan...mondjuk kezdhetnek a fairplayt a bankokkal. A politikusoknak igyis-ugyis menniuk kell idovel..

Colos 2007.11.13. 21:42:58

Eh, megmondta már a nagyapám sok-sok évvel ezelôtt: "Az élet nem fair - fölülre kell kerülni!"

Az igazi Trebics 2007.11.13. 22:11:35

Akkor utoljára.

Ha az ún. politikai elit stiklijeit összeadjuk, mennyi jön ki? 1 milliárd? 10 milliárd? Persze, csúnya dolog, meg rohadékok, meg pont ezek papolnak fair play-ről?

De ha a 3-4 millió adóalany mindegyike "csak" százezreket "takarít meg", az EZER-MILLIÁRDOS nagyságrend. Ennyiből rendbe lehetne tenni az egészségügyet, nem kellene vizitdíj, meg a többi hülyeség.

"ehelyett azt nézik tőlünk nyugatabbra mennyivel keresnek többet, és ha nem éri el az övé, akkor ba..ik dolgozni. És feljogosítva érzi magát, hogy lopjon."

Meglátásom szerint ez a magyarok 90%-ára igaz. Amilyen a társadalom, olyanok a vezetői.

Jó éjszakát!

hematite · http://standby.blog.hu 2007.11.13. 22:34:29

Trebics, en nem valasztottam ezeket a vezetoket, se az elozoket, szoval nem kell ez a hulye duma, hogy amilyen a tarsadalom olyan a vezetoje, mert en ebbol NEM kertem, megis megkaptam!

Ez csak a szokasos nepamitas, ugyanaz van mint az elmult rendszerben, van a sok birka (mi magunk) es vannak akik barmit megtehetnek, barmikor barmit megcsinalhatnak es a tobbieknek kuss van.

antilla 2007.11.13. 22:37:58

Ez a kormány a törpepártjával húzzon el a francba!

imho 2007.11.13. 22:47:10

SzVSz az venné rá a társadalmat, ha tudna azonosulni a saját képviselőivel:
- a társadalom végre beismerné, hogy ő választotta a sajátjai közül... ez a társadalom dolga, és nemigen fog javulni, amíg a korábbi rendszert továbbélő emberek beszélnek minden médiumban a korábbi rendszerért nosztalgiázó embereknek (a korábbi rendszerben ti. ez a választás dolog nem volt az életérzés része, szemben az építőtáborral)
- az elit pedig el tudná hitetni, hogy képvisel valakit, és a döntései a képviseltek érdekében történnek.

Netuddki. 2007.11.13. 23:20:12

Az venné rá a társadalmat, ha föl lenne osztva az ország nem 380, hanem 150 választókerületre. És minden választókerület közvetlenül választaná a képviselőit. Azok meg a miniszterelnököt.
Ha meg egy kerület nem lenne elégedett a képviselőjével, akkor szépen újat választana helyette. Nem kell a 4 évet kivárni.
Pártok meg listás képviselők nem kellenek, csak a pénzünket fogyasztják és a pártkasszába dolgoznak. Ha valaki pártot akar, akkor a vezetőket a tagok tartsák el a tagdíjakból.

Gab 2007.11.13. 23:39:21

Ne válalkozz ha csak csalással tudsz profithoz jutni. A problem a magyarok mentalitásával van. Megmagyarázza, hogy mindenki ezt csinálja nehogymár Ő ne. De ettől még csak egy sima csaló marad aki egy kis plusz pénzért törvényt szeg. Nem tetszenek az itteni törvények? Nem gond, lehet költözni.

Netuddki. 2007.11.14. 00:26:22

"Nem tetszenek az itteni törvények? Nem gond, lehet költözni."

Az utolsó meg majd kapcsolja le a villanyt.
Na ne már. Szerintem az emberek többsége normális körülményeket szeretne. A többi meg politikus.

Daily Shark 2007.11.14. 01:42:24

Srácok, lehet szidni a politikusokat, mert tényleg tetű tolvaj banda az egész, de azért nem csak ők tehetnek mindenről.
Hanem mi, te meg én meg ők... Bizony,
Egyszerűen a vérünkben van, azt gondoljuk, az állam meglop, akkor én miért legyek becsületes?
És dolgoztatunk számla/ÁFA nélkül, és nem tartjuk be a közlekedési szabályokat, bliccelünk itt-ott, használjuk a céges nyomtatót/fénymásolót/számítgépet/stb. magáncélra, örülünk, ha az ismerős "szerez" ezt-azt, aminek esetleg nem egészen tisztázott az eredete, de jóval olcsóbb, mint a boltban, stb.
A magyarokban mindig is benne volt ez az "élelmes" hozzáállás, amikor cinkosan összevigyorognak, ha valaki mást, nem magunkfajtát, hanem az államot, egy céget, nálunk jobbmódút verhetünk át, eb ura fakó...
Aztán a fél évszázadnyi kommunizmus még inkább kifejlesztette ezeket a "túlélési technikákat", és mivel ott minden "közös tulajdon" volt, ezt-azt szinte mindenki el is vitt belőle, ez lett a népszokás akkoriban, most meg a nagy individulaizmussal, a tulajdon újbóli előtérbe kerülésével viszont az egyéni magántulajdon és magánérdek végsőkig védelmezett bálványát imádjuk...
Ha az ember hosszabb időt tölt némely kultúráltabb, törvénytisztelőbb országban, utána komolyan mondom, okádni kell, mikor hazajön, és szembesül ezekkel a kis napi aljasságokkal, és hamarosan rá is ragad már...

papabear 2007.11.14. 02:24:42

Minimálbér + számla csak az irgalmatlan elvonás racionalizálása. Azután a számla után is be kell fizetnie vkinek az áfát, iparűzési adót, stb.
Ha a munkabér járulékai nem lennénnek ennyire elszállva, nem lenne rá szükség. Most úgy állunk, hogy egy jónak mondható fizetés nagy részét az állam kapja.
A cégnek sok, a dolgozónak kevés.
Kiskapu nélkül nagyon sokan mehetnének az utcára, nemhogy eltartsanak egy családot.

A másik, hogy a ténylegesen kapott pénzből mit vesz a user?
Tejet, ruhát, benzint. Minden után még befizetik az áfát. - jövedéki adót, stb.

A T. háznak a példamutatás után az ésszerűsítéssel kellene folytatni.

matekzseni 2007.11.14. 04:52:57

Valaki jusson már el a sok matekolással, hogy számolja ki ma Magyarországon mibe van egy vállalkozás fenntartása. Alapfelállás:
10M bevétel (évente, áfás) 20 ember foglalkoztatásával. 2 darab cégautó, 40 nm-es iroda bérlése. Minden papíron és a valódi adatokkal. Felmondani leépítés gyanánt senkinek sem lehet.

Na ki vagyok váncsi az eredményre... adónemekre, járulékokkal, esetleges költségráfordítással.

Prophet 2007.11.14. 09:48:43

Majd Fletó temetésén a sírásótól kérek számlat. Legyünk végül is tisztességesek. Mellesleg ez olyan szinten van, mint amikor a kamionnal meg hummerral járó fekák kampányolnak a környezetszennyezés ellen, vagy a drock... azaz rock sztárok a tiszta élet mellett. Szóval grotszeszk és szánalmas.

Ugyanakkor az igaz, hogy jön a jómunkás, és számla nélkül, zsebre dolgozik, minimálbérre van bejelentve, más fizeti helyette az adót, aztán egy 8 osztályos tetőfedő mercivel jár, te meg eheted a kefét a rohadt volán-buszon.

Önjáró Talajgyalu 2007.11.14. 09:58:58

Prophet: "... mindenfele rocksztarokkal logott. Olyanokkal, akik ha kell a penz a drogra, csinalnak nehany "Rock a drog ellen!" reklamot. Tudjak milyenek ezek... Hogy milyenek? Hat ilyenek! Tudomisen..." /Ford Fairlane/ :)

Bit Rot 2007.11.14. 11:38:11

index.hu/politika/belfold/energol1113/
"Ítélet született szerdán a 90-es évek legnagyobbnak mondott olajügyében, az Energol perben. Tizennyolc vádlott közül első fokon hatot ítéltek letöltendő szabadságvesztésre szerdán a Pesti Központi Kerületi Bíróságon (PKKB). Hat vádlottat felfüggesztett szabadságvesztésre ítéltek, ötöt pedig felmentettek. A letöltendő szabadságvesztések közül egyik sem haladja meg a kétéves időtartamot."
"Az 1996-ban rossz minőségű termék forgalomba hozatalának gyanújával indult nyomozás adatai szerint csaknem hétmilliárd forint kárt okoztak tevékenységükkel az államnak"

FAIR PLAY, B+++++

Daved · http://buxevo.com/hu 2007.11.14. 14:18:45

ha köcsög politikus kiveszi a közösből akkor az a fair play, hogy nem rakunk a közösbe...
:( basszák meg

Seduxen 2007.11.14. 15:57:23

Amatőr jogász!
Nekem egy sokkal kézenfekvőbb ötletem lenne a képviselői javadalmazás kordában tartására, illetve a nem közvéleményt hergelő módon történő emelésére.
Nem'tom pontosan, milyen törvény határozza meg a tiszteletdíjukat, de azt módosítanám eképpen:
"Az országgyűlési képviselők, a kormány tagjai, illetve a minisztériumok államtitkárai, és szakállamtitkárai illetményalapja a mindenkori minimálbérrel megegyező összeg."
"Az alapilletmény
a) ogy képviselőnél az illetményalap 5X-e
b) a kormány tagjainál az illetményalap 4X-e
c) államtitkár, és szakállamtitkár esetében az illetményalap 3X-a".
Hm?

pukedli 2007.11.15. 00:25:45

bocs, bazdmeg, de nem azzal van gond itt elsősorban, amit te említesz, mert egy ilyen kampány, bár a hatékonysága általában kétségbe vonható, akár hasznos is lehet, hanem azzal, hogy ez jelen esetben nemcsak, hogy nem jogkövető magatartásra bíztat, hanem szétbassza az ember agyát. mért hát ugye, pont az a kormány, és tágabb értelemben politikai elit, szólít fel arra, hogy legyünk jó állampolgárok, akik lenyúlták a fél országot, elkúrták a gazdaságot, most meg faszán seggbekúrnak minket az adóemelésekkel, megszorításokkal, stb. azért ne haragudjon már a világ!!!

nem azt mondom, hogy csaljuk el az adót, meg lopjunk-csaljunk. de azt elvárni ezek után az emberektől, hogy ne ügyeskedjenek, arcpirító szemtelenség!

pukedli 2007.11.15. 00:32:52

és különben is. akinek van egy kis esze, meg sütnivalója, már rég nem ebben az országban el! nekem sincs! :)

gallicus 2007.11.15. 09:23:21

Elöljáróban Gyurcsánytól idéznék,lásd Öszödi beszéd":"Huzzatok már el a picsába!"a hülye reklámjaitól.Az állampolgárt mindenféle "faszsággal"/ismét Gyurcsány szavajárása/ bolhásszák,pl.vizitdij,gázártámogatás igénybevétele,ezen közben Veres ur lenyeli az 55 millió be nem fizetett ÁFÁ-t,Kóka béka mester másfél milliós buli után nem fizeti meg az ÁFá-t,számolatlanulveszik felzsozsót a parlam enti képviselők számla nélkül milliókat,még az is akinek Pesten sorháza van /pl.Eörsi M.már egyegész utc a házát megvette,stb/,bennünket meg ilyen hülye reklámmal fárasztanak hogy kérjünk számlát mindenhol.Csak nekünk mezei polgárokn ak kötelező nekiki ugy látszik nem!Szégyenletes és felháboritó ami ebben az országban demokrácia cimén folyik.A mocskos,felháboritó korrupciós ügyek közül csak néhányat emlitettem,az egészhez a blog egésze sem lenne elég!Mikor lesz már elég a sok aljasságból és lopásból,hazudozásból amit a politkusok a cselédsajtó és némely közéleti ember elkövet?Mert mi állampolgárok már torkig vagyunk velük!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bogoj 2007.11.15. 11:45:23

nekem mindössze az a bajom kedves politikusainkkal, hogy nem mutatják a jó példát. lehet, hogy ők kevesebbet lopnak együtt, mint Mo. teljes lakossága, viszont - elvileg - ők a vezetőink, őket kellene követnünk, nekik kéne megmutatniuk, hogy mit csináljunk. nem mondani, mutatni!
mint ahogy egy karateedzésen sen csak dirigál az edző, hanem végigcsinálja az edzésprogramot a tanítványokkal. és ha öt edzés van egymás után, akkor 5-ször!
hogyan akarnak bárkit is kötelezni valamire, ami rájuk nem vonatkozik? amire törvényt hoztak, hogy rájuk ne vonatkozzon...
meg persze, lehet őket 4 évente cserélni, de mire jutunk vele?
jön a következő brigád, aki ugyanazt csinálja...
első lépés: az előző csapat megkapja a sokmilliós végkielégítést (ez is miért is jár? egyrészt lejárt a 4 éves szerződés, másrészt azért lettek elküldve, mert szarul végezték a munkájukat...)
második lépés: az aktuálisan hatalomra kerülők megszavazzák a saját - meglehetősen jelentős - beremelésüket.
az egyszer sem kerül szóba, hogy esetleg a bevételük után adózni kellene...
szóval a cserével semmivel sem járunk jobban.
és akkor még ők beszélnek fair play-ről?

Bogoj 2007.11.15. 11:46:50

ja, és ami kimaradt, hogy a kampányhazugságaikat nem saját pártpénzből, hanem a befizetett adókból finanszírozzák...

ezt meg így hogy? 2007.11.15. 14:50:58

"meg persze, lehet őket 4 évente cserélni, de mire jutunk vele?"

ha ez igaz lenne, nem lenne több, mint 5 ember, aki már 8-12 éve is ott volt, ám ez a szám jóval nagyobb.
mégis miért van az, hogy többségében ugyanazokat az arcokat ülnek ciklusokon átívelően? biztos véletlen, vagy szerencse igaz?

1. a pártfinanszírozás gyakorlatilag lehetetlenné teszi újabb pártok bejutását a parlamentbe.

2. a parlamenti pártok listáról küldik be a katonáikat

na ennyit a 4 évenkénti cseréről :\

Sladin 2007.11.15. 18:28:16

Komolyan kérdem! Ez verte ki a biztosítékot? Egy reklám, ami szörnyű magyar valóságon próbál meg változtatni. A szörnyű ez a cikk, és az, hogy ma itthon a törvényes utat kell reklámozni. Ez a bazdmeg.
Először is, a reklám szerintem nem ideologziált.
Magyarországon a mutyizás, céges lopás, adó nem fizetés kultúrája még a kommunizmus idején alakult. Ott mindenki úgy gondolta helyes meglopni az államot. Csakhogy 17 éve volt egy rendszerváltás, ami nem sikerült túl jól, mert megmaradtak a korábbi beidegződések. Azért versenyképtelen az vállalkozó, aki fizet adót, mert a többi nem, és ezért kevesebből is megcsinálják, mint ő. Azért versenyképtelen az a vállalkozó, aki adózik, mert a magyar állampolgár a végfelhasználó olcsón akar mindent, miközben az drága. Ezért társtettes abban, hogy az adózó vállalkozót megkárosítják, és abban is, hogy az államot meglopják.
A legmocskosabb ebben az egészben, hogy mi állampolgárok a politikusokra mutogatunk, hogy lopnak, csalnak és hazudnak. Mi ugyanezt csináljuk, kivételek vannak (ritka, de akad, de leginkább a harmadik: hazudik), de a többség reménytelen. És ezek papolnak sokszor arról, hogy a politikus így meg úgy. Nem vagyok politikus, csak egy bazdmegelő egyetemista, akinek az adójából kell majd finanszírozni azoknak a nyugdíját, akik ma ellopják a pénzt. És igen, ezentúl mindenkép kifejezetten kérem. A reklám hatására is, múltkor, emiatt fizettem pár ezressel többet a téligumi cseréért, ráadásul a nő volt megszeppenve, hogy kértem. Hogy is van ez kérem? Akkor én vagyok a ****, hogy számlát kérek és adózok az államnak? És bazdmegoljátok az egyetlen olyan eredményét a kormánynak, aminek jobbról is balról is örülni kéne. Jah, hogy akkor többe kerülne minden, de azzal, hogy minden "olcsó", ezzel aláássátok az egész rendszert. Az elmúlt években szó volt, egy új földgáztározóról, hogy Magyarországnak biztos legyen a földgáz ellátása. A Mol már 10 éve megakarta építeni saját forrásból. Csakhogy neki évről évre csak veszteséget termelt a gázüzletág a kormányzati árpolitika miatt. Emiatt nem fektetett bele több pénzt, mint amennyit muszáj volt (azóta el is adta az egészet úgy ahogy van). Ma mi van? A mi pénzünkből épül meg ppp konstrukcióban milliárdokból (nem egy cég építi meg saját költségén, hanem a kormányzat, ad ki rá megrendelést). Tehát a faszságunknak, hogy örültünk, hogy olcsó a gáz, többször fizetjük meg a levét. Először, akkor mikor elfogyaszottuk, most meg másodszor, amikor a szükséges fejlesztések elmaradtak. Az igazi hazugság pedig az és ez ma is tart jobb és balon is, hogy ezt nem mondják el nektek.
Ha meg nem változik semmi elmegyek máshova lakni, élni ADÓZNI, adókból elvégzem az egyetemet és a belém fektett milliók kidobásra kerülnek az ablakon. Örülni fog nekem Dánia, Svédország vagy bármelyik másik ország, akinek szüksége lesz a munkámra (és szüksége lesz, öregednek a társadalmak egyre kevesebb az adózó). Ráadásul ezzel is csak azokat szopatnám, akik fizetnek rendesen, de azért ne feledjétek a többség nyugdíját, kórházi ellátását, ha maradok én fizetem vagy én sem.

gallicus 2007.11.15. 19:07:50

T.bogoj!Részben egyetértek veled,de mig ez a velejéig korrupt ,tolvaj,hazug és csaló politkai ganitura el nem tűnik a közéletből itt csak a nyomor és nélkülözés marad a többségnek.Valami nagy-nagy nemzeti katasztrófának kéne történni,melytől a jó isten mentsen,.hogy rájöjjünk arra hogy a koporsón nincs farzseb.Hiába harácsolunk,gyüjtünk,élvezkedünk,minden itt marad ,hiába loptuk csaltuk el mástól.Ez a nép mindig a saját kárán tanult nem ugy mint a más népek.Miféle demokrácia ez ahol ki lehet magyarázni 55 milliós adócsalást,Áfa csalásokat,stb.Miközben az éppen ezt végzők akarnak ellenőrizni gázár meg nem tudom én milyen támogatások jogosságát.Kóka ur,Veres ur,Gyurcsány ur tessenek már a tükörbe nézni és szembeköpni magukat.Önöknek a népet szolgálni kéne nem pedig uralkodni rajta.Nem kell itt fasisztákat keresni mert nincsenek,nincsenek nyilasok sem,stb,kár itt a műbalhét csinálni az emberek figyelmét ugysem lehet elvonni a mindennapi megélhetési nehézségektől.Amilyen un,reformot akarnak bármilyen területen az idegen ennek az országnak a népétől,azért nem is fogadja el.Kevesebbet tessenek lopni,több jut akkor a lakosságnak is!Ez a dolgok megoldása és titka!Mellébeszélés helyett hiteles politikát és tetteket,ha ez nem megy hagyják abba,semmi szükség hogy ott legyenek a közéletben.

Bogoj 2007.11.16. 12:34:16

igen, úgy érzem, ezt mondom én is.
legfőképp két problémám van.
1. jön egy kormány, aki elkezdi összelopkodni magát, hogy neki jó legyen, mire leváltják. ha leváltják, megkapja a végkielégítését (továbbra sem értem, miért). a következő kormány pedig ugyanúgy gondolkodik, mint az előző, és nekiáll ő lopkodni. ha nincs váltás, akkor pedig az eredeti kormány lopkod tovább, mert hátha a következő választásnál lesznek leváltva, és addig ki kell használni a lehetőséget. a lényeg, hogy nem járunk jól semmiképp. se váltásnál, se akkor, ha nincs váltás...
2. olyan törvényeket hoznak, amik rám érvényesek, rájuk nem. miért? hogyan tartsam be az olyan törvényeket, amikor azt látm, hogy azokat a saját megalkotóik úgy írtak meg, hogy őrájuk ne vonatkozzon? miért nem kell adózni a tiszteletdíj után? miért van számla nélküli költségtérítés? miért veheti fel akárki, olyan is, aki nem is veszi igénybe a hozzátartozó dolgokat?
nem az a bajom, hogy nem fizetik az adókat, hanem az, hogy ők nem fizetik, de én kötelezve vagyok rá. ha látnám, hogy őrájuk is ugyanazok a törvények vonatkoznak, mint rám, eszem ágában sem lenne morgolódni.
ahogy előrébb említettem, a példamutatás nagyon sokat számítana sok ember szemében.
de amíg a magas, adó nélküli jövedelmükhöz nem tartozik felelősség, addig ne akarják megmondani nekem, hogy miattam van szarban az ország, mert nem kérek számlát a villanyszerelőtől.
valamint miért is akarják lehúzni a lakásom árát rólam mégegyszer? adózott fizetésemből vettem egy lakást (adó és illeték vonzattal), vettem hozzá anyagokat (áfát is fizettem rájuk) és saját kezüleg újítottam fel 2 hónap alatt, és be akarják hajtani szép apránként az egészet még egyszer (ingatlanadó)
ők meg szépen kibújnak a dolgok alól a különböző kiskapukon.
tényleg ez a fair play?

Maddness69 2008.01.04. 10:33:42

Becsület. Nekem ugyanaz nincs és azt sem tudom mi az, de az úgy illik, hogy TE becsületes legyél.
Ezt tényleg egy B+.

2008.01.04. 22:01:01

honfitársaim a Kárpát-medencében és a Hajós Alfréd uszodában!
1. a reklám célja a nevelés - mert sajnos, olyan dolgokat kell belénk nevelni, amik evidenciák kellenének hogy legyenek: számlát kérni a szerelőtől, vagy nem adni hálapénzt (vagy arról számlát kérni a dokitól!), és persze nem elfelejteni, hogy az adózott (?) pénzünkből adunk a szerelőnek, a dokinak, aki nem fog számla kiállítása nélkül leadózni a bevételéből, és úgy tesz, mintha kvázi megajándékoztuk volna őt, aki számunkra vadidegen ember, épp olyan, mint amilyenek az utcán szembejönnek; adnánk ajándékba egy utcán szembejövőnek súlyos tízezreket? ugye, hogy nem? pedig az sem ad számlát róla, akárcsak a szerelő vagy a doki...

sokszor hivatkoznak a dahrendorfi tételre, miszerint a fejekben (kulturálisan) végrehajtandó rendszerváltás hatvan évet vesz igénybe szemben az alkotmányos rendszerváltás hat hónapjával és a gazdasági hat évével;
mi ebből tizenhetet elkúrtunk;
és akkor a reklámot fikázzuk? nem inkább szégyellni kéne magunkat, valahányszor csak meglátjuk ezt a szpotot?...

2. talán egyszer úgy kéne aláírást gyűjteni, hogy aki aláírja az ívet, azt deklarálja, hogy teljesen tiszta mindene, minden forintjáról el tud számolni, nincs semmi mutyija, nem ad csúszópénzt, és kér mindenről nyugtát, számlát;
vajon mennyi idő alatt volna meg a 200ezer név?...

3. az "úgyis ellopja a kormány"-ozók legyenek szívesek egyszer már konkrétan neveket, dátumokat, összegeket és módokat megjelölni, azaz hogy ki, mikor, mennyit és hogyan lopott; ja, és ha van vér a pucájukban, tegyenek f e l j e l e n t é s t (vállalva ezzel saját nevüket is) az illető politikus ellen; úgy nagyon könnyű rágalmazni, hogy nem tudunk konkrétumot (tényt, adatot) megjelölni;
mert tények nélkül, tudjuk ugye, hogy ez csak szánalmas hazudozás;

Bogoj 2008.01.09. 14:20:31

1. ha kérem a szerelőtől a számlát, amit anélkül áfamentesen fizetek, akkor az összegre még az áfa is rákerül - azaz az adózott pénzemből fizetem a szerelőt és az adót is mégegyszer. ha esetleg anyagot is kellett vennem, az után úgyszintén adózom...
nem ajándékot adok neki, mert megdolgozott a pénzéért.

2. jelen pillanatban valószínűleg 0 esély lenne egy ilyen mennyiségű aláíróív névvel való feltöltésére...

3. ez az "úgyis ellopja a kormány"-t sajnos csak azért nem lehet igazolni, mert mindezt legálisan leszik, mert JÁR nekik. ld. költségtérítés (akkor is, ha nem utazik, stb.), adómentes tiszteletdíj...
ezek olyanok, hogy törvény van róla, hogy nekik szabad. így a kérdésed nem megfelelő.
de ha az lenne a kérdés, hogy kapnak-e olyan pénzt, ami nem járna nekik, ha nem politikusok lennének, van-e olyan jövedelmük, ami után nem adóznak, már bizony lehetne konkrét példákat sorolni.
egyelőre el kell fogadni, hogy rájuk más mérce vonatkozik, ők nem lopnak, mert az nekik törvény szerint jár - igaz, a törvény ők alkották...

2008.01.09. 21:39:36

kedves Bogoj!
válaszodból némi zavart vélek kiolvasni az adózás mikéntjéről

ad 1. én a költségvetés szempontjából néztem a dolgot...
no de még egyszer...

azzal, hogy számlát kérünk, nem magunkkal teszünk jót, hanem mindannyiunkkal rosszat; ez a szituációban a kritikus pont: ha vele összekacsintva nem kérek számlát, nekem olcsóbb a dolog, ha kérek, drágább, csakhogy neki sokkal jobb, mint Neked;
miért?
ha a szerelő elrakja a zsebébe a pénzt anélkül, hogy adójogi nyoma volna az ottlétének (azaz számlát adna a végzett munkáról, utána "beletenné" a könyvelésébe a számlát, majd adót fizetne a számlás bevétele után), az éppen olyan, mintha ajándékot kapna tőlem, azaz mintha ott sem lett volna mint adóalany-vállalkozó, mégis pénzt keresett a szakmájával...

Te az adózott (tehát legális forrású) pénzedből vetted meg a szolgáltatását (szaktudását), ami után ő nem fog adót fizetni, mert nem teszi nyilvánossá a bevételét az adóhatóság számára, ugyanis eltitkolja azzal, hogy nem ad számlát a munkájáról, tehát illegális, nem adózó jövedelemre tesz szert;

az anyagok/szolgáltatások árában benne lévő általános forgalmi adó - amit még jó, hogy a végső fogyasztó fizet - más tészta (akárcsak a jövedelmed után fizetett jövedelemadó), nem kéne ide keverni, mert a szerelő nekem nyújtott szolgáltatása ára, a munkája díja az, amit zsebre tesz, az marad rejtve az adóhatóság, és így a költségvetés, majd mindannyiunk elől;

amikor a nagymamámtól pénzt kaptam a szülinapomra ajándékba, arról is ketten tudtunk;
erről is csak én meg a szerelő tudunk majd, ha én nem kérek, ő meg nem ad (magától) számlát;

ad 2. egyetértünk, sajna, én sem vagyok aláírásképes, de javulok, mert rajtam is múlik a dolog:-)

ad 3. ha legálisan (törvényesen) teszik [ti. a lopást], akkor az nem törvénybe (btk. 316. §) ütköző cslekmény (másképp: ami jogszerű, az nem lehet egyszerre jogellenes is);
de a költségtérítés ügyében egyetértek Veled;

a költségtérítésükről eddig sunnyogtak a képviselők (valamennyi oldalon ülők - tehát nem "a kormány lopott"), de mégis most, hogy a min.elnök azt javasolta, hogy azt az összeget, amit most is trükközve felvesznek adómentesen (nettóként), tekintsék bruttó összegnek, majd fizessenek utána rendesen szja-t, mint a zemberek, rögtön sipítozni kezdte egyesek, hogy "ilyen népnyomorítás idején nem lehet megcsinálni, hogy hat-hétszázezer forintot keressen egy képviselő, míg mások éheznek!";
ez álszent duma, parasztvakítás;
csak példaképpen: melyiket választanád?
ha kapsz bruttó 300ezret (ami mondjuk nettó 180ezer) a hivatalos képviselői fizedésed gyanánt, és felvehetsz még trükközve, számla nélkül, zsebbe 400ezret (amiről nem kell adóznod),
vagy ha brutto 300ezer fizetés + brutto 400ezer (számlával igazolt) költségtérítés, azaz 700ezer bruttó után kéne (mondjuk 36%) adót fizetned? az első a mostani verzió (amin nem szabad ám változtatni a szociális válság idején!), a második verzió a min.elnök javaslata;
na, ezt a törvényt nem akarják megalkotni többek közt a szociálisválságozók;
miért?
mert vakítani jó;
süti beállítások módosítása