A minden év novemberében esedékes gépjármű felelősség biztosítás kampány kapcsán izzadságos brénsztorming szagra bukkantunk.
Az a legjobb ebben a globalizálódó, információs társadalmi öntudatú és ingyentovábbtanulásos országban, hogy manapság már minden Gábor Dénes, Kodolányi és Kommunikációs Főiskolát végzett, magabiztos fiatal képes tönkretenni éveken, mitöbb évtizedeken át szorgalmasan és tudatosan épített cégimidzseket. Hasonló próbálkozás a xxxxxx biztosító által szponzorált sztárkár.com címen elérhető oldal is, ahol a főoldalon mindjárt maga Bódy Szilvi és Szabó Győző videója fogad minket, alattuk pedig nem más, mint a magát „Maja Gold”-nak nevezett felhasználó gratulációja. Az oldalon reality-nek tűnő videók találhatók, melyben vagy épp Bódy Szilvi „csumázása” közepette törik szarrá magukat a fiatal aszfaltbetyárok, vagy Vágó István visszapillantójába akad bele egy motoros kormánya. Természetesen mindezek véletlenül és spontán, ahogyan ez illik.
Försztofól, ha nem tudjuk – ha mást nem tapasztalatból - hogy a hazaiak közül .com-os domaineket általában C kategóriás magyar portálok használnak, akkor úgy kell nekünk. Bár szabad a sztarkar.hu – amit most azonnal egy leleményes ungarische internetes hullarabló gyorsba be is védethet – ennél már csak az ismert autós magazin analógiájára alapuló sztarcar, vagy starcar lenne szarabb.
Másodsorban magáról módszerről pár szót legyen szabad. Kicsi ország, tudjuk, kevesen vagyunk, ezért jó - de nem új – ötlet az, hogy mondjuk saját netes „sajtó”terméket hozzunk létre magunk reklámozására. De nem így. Nem három celebvideó mellé berakott ki tudja honnan szerzett funny videóval, nem az előbb említett .com-os végződéssel és ha mégis de, akkor pedig nem direkt ’Sponsored by xxxxxx” felirattal, kérem szépen.
Az oldalt nézve egyébként majdnemhogy pontos profilt alkothatunk az ötletgazdáról: keveset ugyan, de hallott már a gerillamarketing fogalmáról, tudja, hogy a sztárok nevei sok kattintást vonzanak, azt is, hogy a hírgyűjrő site-okon való szponzorált megjelenés rövid távon jó marketing eszköz, sőt, a főoldalon lévő térkép alapján talán már Google Maps-szel is találkozott. Akármilyen jókat is röhögtünk a videókon, Magyarországon ma kurvára nem érdekel senkit – pláne a mainstream réteget - hogy milyen biztosítónál köti meg a kötelezőt, csak olcsó legyen. Megnézi majd a videókat, majd a százezer forintos büntetésért cserébe telespammelt postaládájában rákattint az egyik alkusz oldalára és köt. Lehetőleg egyesületnél. Aztán ha baj van, akkor – mert ez is jól van kitalálva - úgyis legfeljebb a másik fél fog szopni. Nem kicsit.