Friss topikok

  • atomgoa: igen, ez is egy lehetséges olvasata a dolgoknak, de - persze elvi síkon - onnan is lehet nézni ezt... (2013.07.08. 18:58) 5 indok, amiért idegesítő vagy a Facebookon
  • Elar: Mi 2 hete voltunk a sebészeten. Semmi nem változott, ugyanaz a rendszer. (2011.03.07. 09:59) SZTK, bazdmeg!
  • Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: @Lámpavas: lassan mondom, hogy talán te is megértsd: tehát H-A-Z-U-D-SZ! Ha azonos szolgáltatási s... (2010.11.04. 19:52) Ébresztő Magyarország!
  • Sön: Kérdés:Hogy létezik,hogy a legtöbb könyvelő csak a vállalkozó oldaláról ismeri a törvényeket az al... (2010.09.04. 06:11) Az APEH nem vállalja magáért a felelősséget
  • Sugar Meliton: A rendőrség, a bíróság, az ügyészség és a vörös karhatalmisák révén jelenleg is POLITIKAI ÜLDÖZÖTT... (2008.12.05. 03:29) Foglalod a kurvaanyádat II.

Linkblog

HTML

2007.12.20. 13:58 bplusz

A Magyar Posta elkúrja a karácsonyt

Címkék: magyarország posta megmondás megmondó bazdmeg

Az USÁból gyorsabban megérkeznek a csomagok, mint Szombathelyről Budapestre.
 
Mit tehet azért az egyszerű ember, hogy december elején feladott csomagja még karácsony előtt megérkezzen a címzetthez? Semmit. És mit érdemel ezért a posta?
 
Ma egy hete, hogy feladták a csomagomat Szombathelyről, nem holmi perverz mystery shopping szándékoktól vezérelte, csupán vásárlási ösztönből rendeltem meg egy karácsonyi egységet interneten keresztül. Azóta se kép se hang, a postás bácsi közölte kérdésemre, hogy ő most csak helyettesít, mert a kollega lebetegedett, ráadásul novemberi csomagot is hozott ma, úgyhogy c’est la vie.
 
Még mielőtt heves országértékelésbe kezdenék a postai szolgáltatások láttán, el kell mondanom, hogy a szervezettel való rendkívül jó kapcsolatomnak múltja is van. Kezdődött úgy, hogy a katonai behívómat egyszerűen elfelejtették kézbesíteni, ezért 10, azaz tízezer forintra bxxxtak meg, mert nem jelentem meg a sorozáson. Aztán rendszeresen felbontott leveleim érkeztek, panaszt tettünk, majd egyszercsak megszűntek az anomáliák. A legutóbbi meglepetés azonban akkor ért, amikor egy céges dokumentumot várva és ezt elpanaszolva egyik kollegám tágra nyílt szemekkel kérdezte meg tőlem: „Te nem adsz pénzt a postásnak? Hát akkor még jó hogy nem jönnek meg a levelek”. Merthogy igen, állítólag (leírom mégegyszer: ÁLLÍTÓLAG) vannak olyan kerületek, ahol havi 1.000-2.000 forinttal a postásokat meg kell kenni, hogy legyenek szívesek odafigyelni ránk jobban. Nyilván ezt a modellt Ilonka, az eltűnt félmillás nyugdíjpénzt elwellnessező postásnéni nem ismerte, lehet hosszútávon többet tudott volna feketén összemutyizni magának.
 
A posta honlapjára tett rövidke kirándulásom során természetesen tudatos vásárló és mi több önműködő, jelentős nemzeti összterméket termelő állampolgár éltem azzal a jogommal, hogy felhívjam a postát, ahol a negyedik telefonszám (a csomagkezelő mobiltelefonja) megadása óta nem veszik fel a telefont. De a honlapon egyébként van minden jó: posta vagyonőr, biztosítás, autóőr, és a minden bizonnyal az órák, sőt napok brainstormingjainak eredményeként megszületett kiskedvenc: "Kis karácsony, nagy karácsony, bélyegen a kis családom".
Köszönöm, nem kérek mást bazdmeg: szállítsatok és időben.
 

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bplusz.blog.hu/api/trackback/id/tr55270368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

warbirds 2007.12.20. 15:16:46

Nem is tudom, hogy mi a szomorúbb: az, hogy a kézbesítő így próbál bérkiegészítéshez jutni a megélhetésért, vagy az hogy úgy gondolja ezt megengedheti magának...

Bit Rot 2007.12.20. 15:29:30

Nálunk minden OK (még a külföldi levelek, csomagok is megjöttek), lehet, hogy ez kerület függő is... Vagy csak egyéni szerencse?

Barabás Balázs 2007.12.20. 15:29:41

Öcsém tavaly karácsonyi pakkot küldött Londonból, lányok keresztanyja Ausztriából. Egyik sem érkezett meg. Rohadj meg Magyar Posta.

Bit Rot 2007.12.20. 15:30:56

Ja, az "OK-ba" beletartozik, hogy ha véletlenül otthon vagyok, akkor se csenget fel a postás, hanem az értesítő megy a postaládába.

Dehát ez a Magyar Posta, mit várunk? :-(

zebi 2007.12.20. 15:35:19

Azt várjuk, hogy szolgáltasson normálisan a pénzünkért, ha meg nem képes rá, akkor oszolj, aztán majd jönnek a magáncégek.

Darrick 2007.12.20. 15:47:16

Futár rulz. :) (Persze egy szimpla levélhez drága, de ha valami fontosabb homiról van szó szerintem megéri.)

Darrick 2007.12.20. 15:49:04

Ja meg azt elfelejtettem, ha már posta (kis betűvel) akkor "ajánlott" és "elsőbbségi", az a biztos, úgy le is tudod rajtuk verni.

Columbokutyája 2007.12.20. 15:49:16

A postás nálunk is nagy úr.
Nyáron vártam egy csomagot (méretét tekintve A4 borítékban).
Kézbesítésről értesítés nem volt a postaládában, a postás sem csengetett, pedig azon a héten a délelőtti óráimat itthon töltöttem.
Egy hét elteltével találkoztam a postással, aki közölte, hogy nem volt kedve(!) cipelni(ismétlem: A4 boríték, 1 könyv) a cuccomat. Ideges lettem, kértem, hogy másnap legyen szíves kihozni.
Másnap semmi. Párom bement a postára, ahol nem találták a csomagot. Hazatérve, a kézbesítési értesítő ott figyelt a postaládában. Ezzel szerencsésen 10 nap után hozzájutottam a cucchoz.
Annyira felhúztam magam az eseten, hogy bejelentést tettem telefonon az esetről.
Köv. héten csönget a postás, valami ajánlott levéllel.
Átveszem, majd közli, hogy ilyet többet ne merjek csinálni, mert majd jól megnézhetem magam, ő tudja mit kell tennie, stb. Úgy dobtam ki, hogy, üvöltöttem, hogy csak a munkáját végezze, ne fenyegessen.
Azóta hol megérkeznek a leveleim, hol nem.
A postás "úr" pedig rendszeresen együtt iszik az egyik szomszéddal, aki az ügy óta nem köszön nekem. Jól meg vagyok büntetve.

gramercy (törölt) 2007.12.20. 15:49:23

atomot nekik

privatizálni kell az egészet, jöjjön a FedEx meg a UPS és vigy HÁZTÓL HÁZIG a levelet vagy a fél házat

nemtudom · http://azallamenvagyok.blog.hu 2007.12.20. 15:55:52

Futár, futár, futár. 15kg-os csomag egy nap alatt 3000Ft, háztól házig. (És ha nem vagy otthon vagy nyűgöd van, felhívod az ügyfélszolgálatot, akik akár a futár mobilját is megadják, vele meg megbeszélheted, hogy hova vigye, és mindezt könyörgés nlkül). Szóval 15 kg-ot mennyiért visz el a postás? Plusz még cígeld el a hivatalba, plusz még a címzett cígelje el a hivatalból...

Royce 2007.12.20. 16:01:35

Csatlakozom az elottem szolohoz: nulla szukseg van a postara!
A legkezenfekvobb az lenne, ha pl. januar 1-gyel megszuntetnek. Most oszinten, mi a lof***z szukseg van ra?
Postasokat elkergetni, fiokirodakat eladni, csupa orom es tototta!

Endre 2007.12.20. 16:04:40

Nekem a Posta mást játszik el évek óta: lakom x helyen, a közeli postahivatalban béreltem egy postafiókot, hogy a céges honlapon ne a lakáscímem legyen már kint, hanem egy Pf. cím. De végülis tökmindegy miért, szóval van egy postafiókom is. A szerződésben egyértelműen bejelöltem, hogy NEM kérek levél ÁTIRÁNYÍTÁSTt, azaz a lakáscímemre jövő (oda címzett) leveleket nem kérem a postafiókba, jöjjön csak meg a lakáscímemre. Értelemszerűen csak az menjen a postafiókba, AMI ODA VAN CÍMEZVE.
Más szavakkal, a Posta ne kavarjon semmit sem, minden oda menjen ahová címezve van.

Ez ugye egyszerű. Nekünk. De nem a Magyar Postának. Merthogy évek óra, időnként egyszerűen a postafiókba irányítják át a lakáscímre jövő leveleim is. A borítékon kiválóan áthúzzák a címet, és bekúrják a postafiókba.

Mikor kérdeztem hogy ezt mégis miért és hogy gondolják, az volt a válasz... na most kapaszkodjatok!..... "mert általában így kérik a postafiókosok"

Na bazdmeg, azért mert általában így kérik, nekem a szerződés ellenére a postafiókba rakosgatják - néha. Hihetetlen, de ez van, ebben a kibaszott droidországban még ez is megtörténik.
Nem egy, nem két számlám fizettem már be késedelmesen, mert a postafiókot ritkán nézem (tudom mikor jön rá küldemény, a többi meg nem érdekes), így amikor váratlanul oda mennek levelek, szopóág van. Fenyegetőztem már perrel is ha valamilyen anyagi károm lesz, az ő hibájukból történik és rájuk baszom a káraimat, szarnak ezek a droidok erre, úgyhogy jan. 1-től felmondom a postafiókot, én nem fizetek azért hogy szopassanak.
Ez az egész postai rendszer egy nagy fostalicska.

segabor 2007.12.20. 16:23:07

Angliából két hónapja rendelt FIFA 08-am nem érkezett meg. Újraküldték, 2 hete várom... de van egy érzésem, ezzel is egy postás gyereke fog játszani otthon...

0xFFFF 2007.12.20. 16:26:29

Nem panaszkodik a csendes többség, hanem készül a jövő évi adóterhekre !

canismerga 2007.12.20. 16:34:32

Nálunk tök jól működik a postai szolgáltatás. Ha ma feladok egy levelet, egy nap alatt a cimzettnél van, a csomagok is megjönnek és egy hidrogénszőke postáslány a lakásajtón dobja be a leveleket, meg a relkámokat. Jaaaaa... most jut eszembe Svédországban lakom.

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2007.12.20. 16:40:34

Ez van, szerencsére nem mindenütt, sajnos elég sok helyen itthon. Én megkapom a külföldi csomagjaimat is, Általam ismert egyesületnek még a bírósági leveleit is lenyúlják.

minime 2007.12.20. 16:42:32

Tavaly internetszolgáltatót váltottam, a szolgáltatókkal egyeztetve 2-3nap inernet kiesésre számítottam. De mint kiderült a posta elvesztette az űrlapokat, és kezdhettem elölről a az új szolgáltatóval való kommikációt. 1,5 hónapig nem volt netem. Jó volt így a vizsgaidőszak... Ezúton is köszönöm Magyar Posta!

Dr Gregory House 2007.12.20. 16:45:15

segabor!
Még megjöhet. Hozzám egy Londonban szeptemberben feladott küldemény két hónap alatt érkezett meg. Persze be kellett menni érte a postára, mert csak a sajtpapírt dobták be a postaládába...

Amúgy mit vártok egy olyan országban, ahol mindent meg lehet tenni büntetlenül postástól a miniszterelnökig?

Gáborka 2007.12.20. 16:58:22

Szerintem szidjunk mindenkit,attól biztos jobb lesz.Pédául csináljunk bazdmegblogokat, abból majd mindenki látja,milyen kultúrált nép vagyunk. Aztán várjuk a messiást a magáncégektől.Például a MediaLog-tól, akik rosszabbul kézbesítik a hírlapot mint anno a Posta (kivéve ott,ahol a postás viszi még mindig mert a MediaLog nem mindenhol vállalja - értsd, ahol nincs út,utcanév,házszám.)
Egyébként a kritika (nem az anyázás) az jogos ha tényleg föladták,jól címezték,megtalálható stb stb
És ettől még lehetnek jó dolgok is a honlapon és a postán is.
De mondom: hajrá magyarok - így ,kis emmel....

Laci 2007.12.20. 17:22:35

"De mondom: hajrá magyarok - így ,kis emmel...." - anno én is mondtam. Már nem mondom.

Ebben az országban, ahol 2x egymás után megszavazták ezt a kormánynak látszó szarkupacot... na itt mindennek vége.

Ez egy Droidország agymosott robotokkal.

múvemáccsó 2007.12.20. 17:38:23

1x: usából küldtek csomit nővéremnek: priority, biztosítás, külön kód anyámfasza.elveszett, kód bediktál, hogy mégis hol: a kód arra volt jó, hogy megállapítsák M.o. veszett el, de mivel nem érte el bejövetelkor a x kg-t, így csak levélként ment tovább, azt meg leszarják kóddal,biztivel együtt (az érték 20-25 e Ft között volt).

2x: ismerős dolgozott levélválogatóként a keletinél (diák csicskamunka), ő mondta, ha egy levél a kézben jól illik (talán nem csak papír van benne?)-félrerakják, feltépik, kiveszik a cuccot ("340-s órabérér' perszehülyevagy?")-tökmindegy hogy béna fülbevaló vagy kiskönyv...

Csipiszke 2007.12.20. 17:41:26

Nekem az a bajom velük, hogy a postán lehet venni csokit-ropit-sampont-tampont-kismackót; ajánlgatják a sorsjegyet meg a biztosítást DE amire vannak az nem nagyon megy nekik. Arra a szolgáltatásra kéne gyúrni amire a posta van: levél és csomagküldés ahogy hirdetik. tehát nem két hét egy levélnek meg a csomagnak a cimzetthez jutni.. ha csokit akarok venni elmegyek az abc-be de sajnos ott nem adhatok fel levelet. nekem már nem ajánlgatja a postán az ablakban egy sem mert megmondtam már hogy hagyjanak ki belőle :)
azért jöttem ide mert levelet akarok feladni. nagyon jólesne ha megtehetném máshol de nem tudom. jó lenne ha a fejükhöz kapnának... monopolhelyzetben van a Posta igy azt csinál amit akar...

Serkoptató 2007.12.20. 17:42:30

Sokáig őrizgettem egy visszajött küldeményt. A kézbesíthetetlenség oka a postás szerint a hiányos címzés volt.
Nem volt megadva, csak a címzett neve, az irányítószám, a város, az utca, a házszám, az emelet és az ajtó.

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2007.12.20. 17:47:17

nyolcadik kerulet.... konkretan ha nem vagyok otthon, akkor jarorozhetek a helyi postan - rakoczi ter -, "hatha kaptam valamit", mert a postas bszik ertesitot bedobni... arra jo az egesz posta, hogy a partkatonak villakat epitsenek maguknak az onnan kilopdosott penzbol.
nem tudom hol van meg egy ilyen bena posta-nak nevezett ceg, ezen a foldreszen nem hinnem hogy akad hasonlo.

aneurysm 2007.12.20. 17:52:14

Ha nem ajánlottan adom fel a levelet akkor vagy eltűnik, vagy csak 5-8 hét alatt ér célba. Úgyhogy én évek óta csak és kizárólag ajánlottan küldök mindent, azóta nem volt probléma, max 2-3 hét alatt célbaér a csomag (külföldre). De az is érdekes hogy néha bedobják az ajánlott cuccot a postaládába.
Amúgy itthon miért nincs olyan rendszer amivel az interneten nyomon tudod követni hogy a regisztrált küldeményed éppen hol tart?

Sáfrány 2007.12.20. 17:54:03

Finnország nagyon északi felébe tizenhat nap alatt érkezett meg a csomagom, innen oda meg hat nap alatt - plusz olcsóbb is volt itt feladni kb. ugyanakkora súlyút.

Privatizálják és szakítsák kétfelé, legyen piaci verseny végre mert ez a postának csúfolt csökevény egy gyalázat.

Ja, és ezúton üzenem azoknak akik 10 napig képesek voltak ülni a csomagomon hogy sose várjanak kevesebbet semmire.

SenSen 2007.12.20. 17:55:57

Csak annyi jut eszembe, hogy oktoberben koltozes miatt kertem utankuldes szolgaltatast. Fizettem erte fel evre _elore_, de azota 1 db postai cuccomat nem voltak kepesek utankuldeni, hanem cimzett elkoltozott uzenettel vissza a feladonak.
Ebben az a ciki, hogy a ceges levelek is igy jartak es az APEH fel is hivott, hogy ejnye-bejnye. Sok-sok telefon, igergetes utan, sem kepesek ezt kivitelezni. Azt amiert fizettem, elore.

segabor 2007.12.20. 17:58:16

Szerintem az az édes, amikor Budapesten belül feladott levél ÖT NAPIG kereng!!!! Pl. a drágalátos Vodafone által kiküldött csekk, amit már minimum másnap kellene befizetni, a Magyar Pista meg b.szik kézbesíteni időben.

Na erre varrjál gombot!

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2007.12.20. 17:58:57

azt a parbeszedet szeretem a legjobban hogy..
en: mikor er oda?
postman: holnap delelott vagy legkesobb delutan

aztan pont egy het alatt..

aneurysm 2007.12.20. 17:59:35

Ja és amikor a sima levélként feladott eltűnt küldeményekről érdeklődtem akkor annyi volt a válasz hogy "a nem regisztrált, közönséges küldeményeket a posta nem köteles kézbesíteni". Magyarán szólva megteheti, hogy a nem ajánlott/csomag/tértivevényes/stb leveleket egyből kukába dobja.

hagymácska 2007.12.20. 18:04:45

Hallod aki postával szállítatt az vagy nem ismeri a GLS-t vagy egy baromi nagy lúzer. értem ezt elsősorban a feladó cégre nyilván. KATASZTRÓFA.Gyűlölöm a postát. minden szart rád akarnak már sózni, már Avonos csajok is utadat állják a hivataljaikban mások meg mindenféle biztosítással bombáznak. ha muszáj mennem akkor is inkább a kisebb postára megyek mert a komolyabb postákon olyan káosz és tömeg uralkodik hogy kész. Alig várom, hogy egy mail is számítson annyira komoly hivatalos iratnak mint egy szerencsétlen postai levél. lesz ilyen valaha vajon? a másik. kártyával rendeztem számláimat. ja de azt elfelejtettáék közölni hogy kp-s felvételnek számít a tranzakció..mindenhol máshol a kártyás fizetés ingyenes tudtommal.
szóval én csak bíztatni tudok mindenkit hogy inkább futár cégekkel dolgoztasson(nekem nagyon jó tapsztalataim vannak, nem is drágább) ill.amit tudnak elektronikus úton rendezzen. meg is halna posta ha mindenki ezekkel alehetőségekkel élne.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2007.12.20. 18:04:59

Telefonkártya-gyűjtő vagyok, és hosszú időn át leveleztem kül- és belföldi gyűjtőtársakkal. Tapasztalatból mondom, hogy a Magyar Posta közreműködésével érkező, és kizárólag gyűjtők számára érdekes/értékes (mert használt) telefonkártyákat tartalmazó borítékok jó 20 százaléka egyáltalán nem érkezett meg (pedig egy részüket külföldről ajánlva adták fel), további 20 százalék kibontva és ügyetlenül visszaragasztva, hiányosan jött meg.

Ez idő alatt ráadásul még el is költöztem, s a második címemen ugyanez volt a helyzet, úgyhogy nem arról volt szó, hogy a postásom esetleg szintén gyűjtő lett volna.

Vagy mindkettő az volt, ennek viszont 0,000002% a valószínűsége.

Mondjuk ki frankón: lopnak.

Ha elvesztik a monopóliumukat (magyarán liberalizálják a piacot), akkor kirúgják a 40 ezer postás negyedét és a maradék majd nem fog lopni. Vagy ha igen, akkor a konkurenciáját fogjuk választani.

hagymácska 2007.12.20. 18:09:19

nagyjából visszaolvastam, látom nem csak én szavazok a futárokra:)))
MÁSIK. amióta megalakult a botrányos kp-i elosztó vagy mi lófasz, azóta kell elsőbbségi meg minden szar a levélre. érdekes azelőtt ott volt a levelem egy nap alatt országon belül most meg ezek ellenére se biztos... ehhhh

zozek 2007.12.20. 18:10:44

Igen, én is tapasztaltam, hogy ha megkérdezed a postán, hogy "kártyával lehet-e fizetni?", jó esetben azt fogják mondani, hogy "természetesen!", majd 10 ezer forint befizetésért megterhelik a számládat 400 forinttal. Fix, mintha ATM-ből vettél volna ki zsozsót, csak ebben az esetben nem a bank, hanem a posta vágja zsebre a "kezelési költséget".

Remélem, éhen fognak dögleni.

Traxx 2007.12.20. 18:15:02

Hát, nekem van jó meg rossz tapasztalatom is...

Rossz: egy orvosi eszközt javításra fel kellett küldeni Bp-re. Visszaúton már a budaörsi elosztóban (!) felbontották, és kilopták a tartalmát. Simán ajánlottként adta fel a cég, nem értékbiztosítva...na indegy, kifizette az OEP, csak 3 hónap bosszúság volt vele. A posta persze a hibát nem ismerte el, azt szajkózták, hogy persze a csomag megvan...meg vazze, persze...

Pozitív: rendeltem a neten egy órát. Mindez hétfőn délután történt. Ma kaptam a kezembe a cuccost. Szóval tudnak ők, ha akarnak...És le se zsíroztuk a postást. Ja a csomag Bp-ről jött, Szabolcsba.

Emiceha 2007.12.20. 18:19:12

És azt láttátok már a hivatalos hirdetményen, hogy az elsőbbségivel feladott levélre fizetett plusz pénzért a posta azt a szolgáltatást nyújtja, hogy, idézem: "megpróbálja másnap kézbesíteni"?

Fogalomzavarban vagyok asszem.

Ha nem elsőbbségi, ezek szerint meg sem kísérli. Mondjuk így, hogy nem is köteles, már érthető is az egész.

Posta, bazmeg, az...

rbsat 2007.12.20. 18:40:16

Nekem a külföldi csomagjaim közül egyet kibontottak, egy másikat a feladó 3-szor küldött el, dokumentáltan Mo-on tűnt el kettő, még szerencse, hogy csomagbiztosítással rendeltem meg. Az interneten egyre több azon árusok száma, akik kizárólag Mo-ra nem hajlandók eladni és postázni.
Ezeket a szemétségeket mind mint állami cég, folyamatos veszteséggel / dotációval az adónkból művelik. Szélnek kellene ereszteni az egész bandát mondjuk a hasonlóan nagy gazember MÁV-val együtt, szopják csak egy tulajdonos befektetett pénzét (mondjuk öt percig) utána úgy valagba rúgnák őket, hogy kiesne a fogtömésük.
Egyáltalán hogy lehet ezt a magatartást a mai "piaci" viszonyok közt háborítatlanul tanusítani? Hát a mi adónkból, mert az rajtunk kívül senkinek sem fáj.

Tamás 2007.12.20. 18:46:07

Nálunk is a nagymamámtól mindíg jattot kértek a postások, különben később utolsónak hozták a nyugdíjpénzt, és bevett szokás hogy minden nyugdíjas 2-500FT-okat ad azért hogy elvégezzék a munkájukat. Azóta a mamának netes nyugdíjas folyószámlája van, és mindíg időben megjön a nyugdíj, a havi jatt pedig 169FT. :) (havi 1 kp. felvétel ingyenes)

Freya 2007.12.20. 18:48:43

Azért viszont ha egy városban aholvan 1 körzeti posta és 3 kisposta, (a lakosság 25000 fő, nagyrésze ingázó), ha az egyik bezár, mert nincs forgalma annyi amennyi kéne, a városlakók, de főleg a nyugdíjasok anyáznak és mennek az önkormányzathoz hogy hogy képzeli ezt a posta (ami nyilván 1 ember és az mind buzi csaló, lopós geci). Natehát kérdem, ha nincs szükség a postára néhány kva okos ember szerint, aki nem lát bele egy országos hálózatba, ami európában az utóbbi időben díjakat nyert és lekörözte a Brit királyi postát, akkor vajon mit tenne ha hirtelen bezárna az összes posta? Menne az üvöltés, anyázás, tüntetés, mint az 1 utcás falvakban ahol már mozgóposta van. Amúgy meg ahelyett, hogy mindenki mindenkit lefikáz és alanyi jogon mindent be akar szüntetni aki neki kárt okozott, talán csinálná a saját dolgát nem lenne ilyen szar ez az ország amilyen. Jaigen énis postai dolgozó vagyok és pl a mi postásainkat szeretik, és panasz nem nagyon van, max helyettesítéskor, mert sztem teljesen normáslis hogy egy ember nem ismer egy városban 25000 embert, meg hogy ki hova mikor hol költözött, meg halt meg, mert az ugye elfelejti közölni a nép nagyrésze. Na ennyi... Ezen mindig felháborodok, hogy mindenki olyan faszán leoszt mindent és mindenkit amihez nem ért. Amúgymeg ki lehet próbálni a kézbesítést esőben fagyban hóban avagy 40 fokban biciklivel 2-4 kb 30 kilós táskával. Sok helyen van felvétel ám. És akkor még nem szóltam a hülye feladókról akik megcímezni nem tudnak egy borítékot. És még a postatörvényeket sem ismerik, amiket pedig az állam hoz. Pont.

Freya 2007.12.20. 18:50:37

rbsat:nem a mi adótokból. a posta nem kap az államtól semmi pénzt csak úgy tájékoztatlak. a posta termeli ki. nem egyedüli tulajdonos az állam csal a haszonból húz le. arról beszélsz amit nem tudsz.

Freya 2007.12.20. 19:02:29

zozek 2007.12.20. 18:10:44
Igen, én is tapasztaltam, hogy ha megkérdezed a postán, hogy "kártyával lehet-e fizetni?", jó esetben azt fogják mondani, hogy "természetesen!", majd 10 ezer forint befizetésért megterhelik a számládat 400 forinttal. Fix, mintha ATM-ből vettél volna ki zsozsót, csak ebben az esetben nem a bank, hanem a posta vágja zsebre a "kezelési költséget".

Igen és ez azért van, mert pl a közértben nem vehetsz fel pénzt, de a postán igen, és képzeld el hogy nem a posta kapja a kezelési költséget, hanem az a bank akinek a hálozatára vannak rákötve, nagyrészt az OTP, mivel az volt az első nagy országos hálózat. de amúgy pl. nálunk erre figyelmeztetik is a kezelők az ügyfeleket. ja és mielőtt valaki hülyeséget ír le előtte nézzen utána, hogy mit fikáz nagy hangon.

Syntax Error · http://www.syntaxerror.hu/ 2007.12.20. 19:07:35

DHL, UPS, DPD, satöbbi. városon belül biciklis futár. ha már muszáj posta, akkor ajánlva és tértivevénnyel. egyébként sajnos bármi esélytelen ezzel a bandával...

rbsat 2007.12.20. 19:07:37

Kedves Freya, szép, hogy a munkahelyeddel szolidáris vagy és persze önérzetesen érvekkel is szolgálsz. Nos én ugyanilyen körülmények közt (hideg, szél, meleg, cipekedés, hülye felhasználók) egy multi rabszolgája vagyok és marhára vigyázok, hogy ne rúgjanak ki. Igazad van, mindenki tegye a dolgát, de akkor miért nem takarították már ki a tolvajokat és a korrupt elemeket a Postától, hogy ne ronták az imidzset?
Ui. az apósom kórházba került és meghatalmazással felvettük a nyugdíját. Nem tudtuk, hogy az öreg mennyi jattot ad, ezért megkérdeztük a kézbesítőt, hogy 560 HUF elég -e? Azt mondta, az öreg gavallérabb szokott lenni. Utólag kiderült, hogy az öreg lúzer 1500 és 2000 között jattol és a kézbesítő ezért volt letörve. részemről ennyi

pintyőke 2007.12.20. 19:16:19

Nálunk a Postás egyszerűen kiszolgálta magát ,gondolta neki küldtek 55.000.- Ft-ot és szépen kifizette magának én meg várok már egy hónapja hogy a posta nekem is kifizesse-na persze nem az ő nevét irta alá hanem az "élettársamét" most már tudom hogy ilyenem is van a férjem mellett :)

Bugriland 2007.12.20. 19:19:24

Kamu az egész. Még hogy \"ráadásul novemberi csomagot is hozott ma\"! Legfeljebb rothadt marhatüdő lehet a csomagban, hogy ne lopja el a posta logisztikai láncának valamelyik nagyonmagyar eleme.

Én sem kenem a postást, így elő is fordult, hogy az utca szemközti felén állva (1 sávos utca...) láttam, amint az ajánlott levelet meg sem próbálja kézbesíteni, hanem rögtön a \"nem találtam otthon blablabla\" cetlit dobta be. (A tényleg fontos ajánlott leveleket, pl. bankkártya, meg persze bedobják; azokért sosem kell bemennem a postára.) Annyira röptében zajlott le az értesítő bedobása is, hogy alig bírtam utolérni. A postán bepanaszoltam, ott állítólag megejnyebejnyézték, de néhány utcával odébb ugyanő kézbesít a mai napig.

Freya 2007.12.20. 19:19:55

rbsat: mindenhol vannak korrupt tolvajok és kb 3 éve amióta nyereséges a posta azóta ezeknek a likvidálása folyik, de mivel ez egy eléggé sok embert foglalkoztató országos vállalat, sajnos nem rúghatnak ki mindenkit, hogy utána tizedannyi rendes ember maradjon és az szakadjon meg majd lelépjen. és mivel az emberek 80%a tapasztalatom szerint nem tartja embernek a postai dolgozókat és robotokként kezelnek minket és elvárnák hogy éjjel nappal, karácsonykor is (igen minden évben ezersuzer megkérdezik hogy ugye 25én és 26án is dolgozunk e) nem szívesen jön ide senki dolgozni. mert ja elég szarul esik. és így nem valami vonzó hely a posta... érdekes a bankokat nem nagyon fikázza senki, pedig azok sokkal szemetebbek, dehát ahova kérni megy az ember ott kussol. és ha megnézi az ember kicsit jobban a nagy hálózattal rendelkező cégeket mint pl az áruházláncok stb, Hát ott is bőven akadnak korrup csaló geci emberek. ez ezzel jár. amúgy meg ha már itt tartunk ez az egész a magyar mentalitásból fakad, az pedig ettől hogy kirúgsz néhány embert nem fog megváltozni. én igyekszem... mi igyekszünk és utálom ha a postát mindenkire általánosítják, de arról nem szól a fáma, mikor egy egy postás kiteszi a lelkét a paraszt ügyfelekért... hidd el másképp látnád az embereket az ablak másik oldaláról :)

gramercy (törölt) 2007.12.20. 19:22:14

anno a monarchia idején a 3x ekkora országban 3 (azaz 3) nap volt a szállítás ideje

ma a harmadakkora országban 5 nap


persze abban az időben a Budapest-Kassa vonat 140-nel ment és gyorsabban leért Kassára mint ma a vonat 120-szal (se) Miskolcra....

Freya 2007.12.20. 19:28:52

amúgy nem a szállítással van a baj... az pár óra, hanem a feldolgozással. sajnos. ott sem diplomások osszák a levelet, és a gép is sokat hibázik. amúgymeg hogy milyen a kézbesítő az szerintem teljesen főnökfüggő. ahol nincs fenyítés, nincseneke megnevelve / szarik az egészre a vezető ott a kézbesítő azt csinál amit akar. ez szerintem főleg pestre jellemző. vidéken a nagyonn fokú közvetlenség és emberiesség miatt jobb a kapcsolat a posta és az ügyfelek között...

de a legjobban a cím bassza a csőröm. nem a posta bassza el a karácsonyt, hanem mi. a stressz, a teljesitéskényszer... nem egy cég. jó hülye volt aki ezt kitalálta... gratulálok neki.
ennyi erővel nekem mondjuk a Cora bassza el a karácsonyt mert bunkó az eladók és drága a kaja... na ez kb annyira értelmes.

capor_ 2007.12.20. 19:32:53

Én szerettem volna múlt héten csomagot küldeni Dániába. Aztán megláttam, hogy mennyibe kerül a postán..akarom mondani az MPL-nél... Kb anniy mintha egy futárszolgálattal küldeném. Na mind1 gondoltam megkérdezem ezért tudom-e trackelni mondjuk neten. Erre a postás (aki elsőre nem is értette a kérdést, azt hitte kb a Star Trek világából való vagyok): "Hát kérem szépen nem, ez egy sima légipostai küldemény.." Erre már nem is mondtam semmit..
Inkább feladtam elsőbbségivel egy levelet, ami elvileg 2-3 nap alatt meg is érkezik. Ez volt kilenc napja, azóta is érkezik...

chubba 2007.12.20. 19:43:33

Arra mit reagáltok, amikor online veszek valamit, kérem, hogy ajánlott elsőbbségi küldeményként küldjék, ezt meg is teszik december 6-án és azóta semmi. Majd Dec 13-án megkérdezem, ako feladta, hogy ugyan volna-e oly kedves utánakérdezni. Megteszi. Közlik, hogy kézbesítették. Kérem, hogy küldje el az ezt bizonyító szelvényt. Ezzel elbattyogok a budaörsi postára, ahol közlik, hogy ezt 7-én kézbesítették. Mert a 8-as számú kézbesítő ezt mondta. Én megbaszhattam azt a 200 Ft-os öngyújtót, aminek a postaköltsége volt több mint az ára. Örökérvényű mondás...ami nincs odabetonozva, azt ellopják... Kívánom, hogy az ilyen postásnak mondjuk az erkölcsi bizonyítványát lopja el valaki, amikor új munkát keres...

gothic 2007.12.20. 19:45:35

Lekörözte a Brit Királyi Postát?
Szavazzuk meg, hogy kamu-e?
Kamu, hogy jobb szolgáltatásaival körözte le.
Nem kamu, hogy faxságban körözte le.
PostaSpedet használ(t)unk meg PBP-t, (Business Pakk(/nem pack!/
Szart sem ér a PBP .Késik,, nem érkezik meg, a 24 órán belüli kiszállítás ismeretlen fogalom. A postasped inkább pozitív, de hetente egy csomag eltűnik.nem levél. csomag ! Fel nem tudom fogni, hogy hova tűnik el.hipphopp, köd előtte, köd utána ? Képtelen vagyok megérteni.
Ráadásul, a kártigénynél minimum 5 dokumentumot kell benyújtani, a küldött árú nettő beszerzési értéket fizeti ki. Persze, hogy nem ezt fizettetem ki vele, hisz elestem a profittól is, ÁFÁt meg be kell fizetni, ergó kapja a számlát az eladási árról.
A gond az, hogy egy akkora apparátus, mint a Posta miért nem ér semmit?
Egy NVS, DHL, TNT stb stb, szerződött ügyfeleknek jobb árat tud adni mint a posta szállításra, és a 24 óra az 24, a délelőtt 10 vagy 12-ig való kiszállítás az soha nem késett 10 percnél többet. Ezek hogyan tudják megcsinálni ?

pazola 2007.12.20. 19:49:46

Amikor megtudta az ugyfelem, hogy elsobbsegivel adtam fel valamit, azt kerdezte: Te HULYE VAGY?

O ugyanis a postan dolgozik.

Akkor megfogadtam, hogy nem adok fel igy tobbet. Aztan surgos lett.. es megis megtettem.

Azt sem ertem teljesen, hogy az ertesitot - hogy kezbesitettek, errol ertesitenek emailben vagy smsen - miert egy nappal kesobb kuldtek. Azt pedig, hogy hogyan tudott masodjara is 4! napra odaerni az ajanlott, elsobbsegi kuldemeny, plane nem.

Abszurdisztan, magyar posta.

Freya 2007.12.20. 20:02:54

gothic:igen képzeld lekörözte, a brit posta igen nagy szarban volt mikor privatizálták és vissza kellett vennie az államnak, na erre varrj gombot. amúgy nálunk is azok az ügynökségek szarok amiket ugye okos hozzáértő vállalkozók és alkalmazottjai üzemeltetnek.

eltűnéses esetekhez meg annyit, hogy természetes hogy mindenki ezt jegyzi meg, azt nem hogy hány millió! küldemény megy naponta! át több ezer ember kezén. és annak hány %-a tűnik el. Ebben és pl. átfutási időben is vertük a briteket. képzeld nem én találtam ki. bár tudom sokan ráérnek összeesküvés elméleteket, és annak megoldásait legyártani.
ez a nem ér semmit meg igazán értelmes hozzászólás volt. ha nem ér semmit miért nem használja mindenki a futárcégeket többszörös áron ? meg a több millió levelet miért nem vitetik ki motoros futárokkal akik pl oda sem találnak az adott címre ?

gothic 2007.12.20. 20:24:36

Már az előbb akartam szólni neked Freya, de a jómodorra való tekintettel nem tettem.De mivel pimasz vagy és arrogáns, ezért:
Te ugye postabérenc vagy ?
Ami a brit királyi postát illeti - kapj a fejedhez! mennyi volt a problémás idő, amennyi alatt normalizálódott.
Ép ésszel statisztikázd ki, hogy ebben a szent pillanatban, versenyre tudna-e bármiben is kelni a britpostával? vagy bármelyik nyugatival? a román posta szolgáltatásai is sokkal jobbak, nem utolsó sorban olcsóbbak. De ugyanezt elmondhatom a holland, dán, skandináv országok királyi és nemkirályi postáiról.
Az "ügynökségek" (az én példám volt az NVS /TNT Hu tulajdonképpen/), DHL, GLS, TNT, hálistennek a jól bevált és működő nyugati menedzsment /ha jobban tetszik management/ irányítása alatt vannak. Az ügyfélszolgálat udvarias, beszél idegen nyelveket és ami a legfontosabb, TUD AZONNALI INFORMÁCIÓT adni a csomagom hollétéről, és felvállalja, hogy az elveszett csomag értékét 200 % megtéríti. Nem is tűnt el csomag.
Miért nem használja mindenki a futárszolgálatot?
ad primo: nem nőtt fel hozzá
ad secundo: nem ismeri, és ez az ő sajnálatos tájékozatlansága
ad tertia: a futárszolgálat nem egy közösségi szolgáltatás (itt nehogy HAHA!! UGYE!! felkiáltással gyere, gondolj a soksok településre, ahol csak mozgóposta volt, de az is kivéve, mert nem gazdaságos)

Az, hogy egy futár nem talál oda - na ezt én megnézném.
Érvelni tényekkel kell, nem mutogatással, ennek nem vagy mestere.Ezért újfent:
- nem először, de utolsósorban: te ugye postabérenc vagy ?

Freya 2007.12.20. 20:58:48

POSTABÉRENC ? miafasz ? hát bazmeg te hülye vagy... na ezért tudtam hogy nem kéne ide írni... mert ugye ne álljak le hülyékkel vitatkozni mert lesüllyedek a szintjükre ott meg legyőznek a rutinjukkal. Te egy balfasz vagy... nbem szoktam fórumozni pont ezek miatt... te testesíted meg a tipikus magyar átlagembert hajrá csak így tovább. képzel ezer ügyfélnek adtam AZONNALI információt a küldeménye pillanatnyi állapotáról és ha te ennyire kibebaszott jól ismered a magyar postai viszonyokat belülről akkor miért nem mész ki oda ahol sokkal színvonalasabb minden és a kerítés is kolbászból van ? és képzeld ja fizettünk mi is nem 200 de még több kártérítést is ha az a mi hibánkból történt... amúgy meg egy sima ajánlott levél kártérítési díja a feladási díj 19szerese. csak hogy tudd... számold ki az hány %. és igen arrogáns vagyok a paraszt mindentjobbantudok barmokkal, és ha ilyen okos vagy akkor mutasd meg hogy leeht jobban, szerintem bármelyik posta szeretettel vár... és azt fogd már fel, hogy ez NEM állami cég... nem a TE pénzedből élünk főleg ha te már felnőttél a futárcégekhez és amúgy sem használod. semmi sem kötelező. és itt nem én vagyok az aki mutogat, hanem én érvelek, de látom fogalomzavarba is szenvedsz. és nem tudom miért pimasz az aki a munkájával járó konkrétumokat tudja ÉRVként felhozni. faszfej. mentem mert nem éri agyvérzést kapnom az emberi hülyeség határtalansága miatt... tipikus magyar... remélem mostmár jobban alszol..

SenSen 2007.12.20. 21:08:06

Freya: Csak annyi jut eszembe, hogy oktoberben koltozes miatt kertem utankuldes szolgaltatast. Fizettem erte fel evre _elore_, de azota 1 db postai cuccomat nem voltak kepesek utankuldeni, hanem cimzett elkoltozott uzenettel vissza a feladonak.
Ebben az a ciki, hogy a ceges levelek is igy jartak es az APEH fel is hivott, hogy ejnye-bejnye. Sok-sok telefon, igergetes utan, sem kepesek ezt kivitelezni. Azt amiert fizettem, elore.

Freya 2007.12.20. 21:11:23

elnézést a sok káromkodásért, meg a betűhibákért de ennyire még nem húztam fel magam egy hülye fórumbeírás miatt... lépek is mert nem éri meg és nem akarok agyvérzést kapni... megyek inkább holnap robotolni reggel 5-től este fél 8-ig a szar szemég geci postára... ezentúl valószínűleg még jobban oda fogok figyelni az ilyen sok 'kedves' ügyfél csomagjaira és egyebére :/
valószínűleg az ilyen emberek miatt viszonyul elég sok postás szemét módon a többi ügyfélhez is... mert ugye a szar mindenkiben megmarad, de a jó az 1 percnél tovább soha...

kacsa! 2007.12.20. 21:12:05

Freya, valóban igazad van abban, hogy nyilván eltörpül azoknak az eseteknek a száma, amikor nem kapjuk meg a levelet a sikeres kézbesítésekhez képest. De a rossz hír sokkal gyorsabban terjed. Én is utálom a postát, minden netes vásárlásom egy kaland, és őszintén szólva a királyi posta tart vissza attól, hogy nekilássak mondjuk e-bay-ezni... Ja és a postásom bunkó, sosem köszön vissza, amikor köszönök neki, pedig ismerjük egymást... (még vasutasnak is hülye volt, ehe :D )

Freya 2007.12.20. 21:14:36

SenSen:tehát ebből kifolyólag MINDEN postás fasz ? (nekem ez a fő bajom ha nem lenne egyértelmű) tettél írásbeli panaszt ? én csak azt tudom mondani, hogy ha nálunk ilyen történne az illető alapos irásbelit + jutalom megvonást és csak minimum kötelező béremelést kapna, és volt aki kapott is... ha jó helyen kopogtatsz a panasz meghallgatásra lel :)

Freya 2007.12.20. 21:19:05

kacsa!: igen ilyen nálunk is volt és amint lehet megszabadulunk tőle, ha jön jobb... tapasztalat az is hogy mivel lenéznek minket ide csak az jön akit máshova nem vesznek fel, vagy akiben van elég önérzet és kibírja... én pl azért hagytam abba az ügyfélszolgálatot, mert nem bírtam idegileg... 1 postás naponta rentegeg paraszt ügyféllel szembesül, míg lehet hogy neked csak 1 hülye postásod van :) és nem találkozol vele mindennap :D amúgy is a hülyeség meg a rosszindulat merőben más tészta...

amúgy rém érdekes hogy ha hozzám is normálisan szólnak nem vagyok pimasz és arrogáns :)

SenSen 2007.12.20. 21:25:09

Freya: Telefon, telefon, telefon. De most legalabb egy ajanlott ertesitot bedobott, ezzel elsetalok a varos masik vegebe. Irok, de szerintem hiaba. Addig szorgalmasan setalhatok a leveleleimert.

Freya 2007.12.20. 21:30:50

SenSen:részvétem, egy személyes bemenetel és panaszkönyv sokat tud lendíteni a helyzeten ám, mivel ha kényelmetlen helyzetbe hozol egy vezetőt elég ideges tud ám lenni a helyzetet előidéző beosztottra :) én ezt javasolnám...

hagymácska 2007.12.20. 22:54:36

Freya! azt írod hogy a tisztelt ügyfelek általánosítanak..dehát Te is:
ezt írod:

"valószínűleg az ilyen emberek miatt viszonyul elég sok postás szemét módon a többi ügyfélhez is... mert ugye a szar mindenkiben megmarad, de a jó az 1 percnél tovább soha..."

na ugyanez igaz ám visszafelé is.
a szar bennem is megmarad. azért meg ha nem muszáj akkor nem halllelujjázok ha megkapom azt ami a pénzemért jár. nem ingyen hanem pénzért cserébe. vágod?

gothic 2007.12.21. 07:14:27

Nahát, kedves Freya, kijött belőled az alpári éned?
Minősítsd magad. Nem megy? Segítsek?
TE vagy a faszfej ezek szerint. És balfasz is. És tipikus magyar postás. Miért? Mert állami cég, majdnem monopolhelyzetben és "megtehetem" magatartással.
Úgy vélem, hogy elég cizelláltan fogalmaztam meg véleményem, ellenben veled. Nyugalom barátom, a habzó száj gyomorgörcsöt eredményez és az nincs jó hatással a munkádra. Még a végén nekem kell bosszankodnom.
Nem vagy te buta úgy látom, csak következetlen.
Állíts más értékrendet.
És nagyon kérlek, hogy intézkedj, a BP-ről érkező csomagom 17.00-ig megérkezzen.

Freya 2007.12.21. 10:17:58

jahogy a postabérenc az egy cizellált megfogalmazás? És mint már elmondtam a Posta NEM állami cég, az államnak van tulajdonrésze benne, de egy vasat nem rak bele csak kivesz. És eléggé kevés dologban van monopolhelyzetben, egészen konkrétan a fél kilónál kisebb küldeményekkel (azaz levélküldeményekkel) van monopolhelyzetben semmi mással. És ez is megszűnik 2009ben. És sztem az a következetlen aki a háttérinformációk, vagy egyáltalán bármilyen információk hiányában leugat valamit, olyan fene nagy hozzáértő stílusban. Én tudom hol dolgozom, tudom mi megy itt, meg akár hogy miért késik a csomag stb. De tudod egy rovatoló neked nem fog intézkedni egy körzeti postán. Ahhoz hogy a te csomagod amiért annyira rinyálsz odaérjen az igen tisztelt OLK-nál kéne normális embereknek dolgoznia, de mivel itt úgy is a "rugjukkimindet" gondolkodás uralkodik akkor meg nem kell aggódni hamarosan biztos nem kell nektek sem várni semmire, mert a csodálatos futárszolgáltatás majd mindent megold. amúgy igen tapasztaltam, hogy pl a futár sok helyre nem talál el, mert pl nincs házszám, ha van az is összevissza, és ha nem jár oda x éve nem is tudja ki hol lakik. de persze egy telefon mindent megold, vagy mint megtörtént, bejön hozzánk és megkérdezi hogy ugyanmár oda hogy is jut el? ja igen és egy futár nem többszáz levéllel rohangászik reggel 6tól ugyebár. de te ezt is biztos jobban tudod.

ja remélem, hogy neked olyan munkahelyed van ahol mindenki hálát ad az égnek hogy vagytok és szeretnek titeket... és nem vagytok 35 ezren.

léptem mert nem érdekel tovább a téma, a hülyeség nem gyógyítható, szal nem érdemes tovább koptatnom a billentyűzetem. és szeretném megérni a 24.évemet még... még ha csak ilyen kis ostoba következetlen módon mászom is fölfelé a magasabb fizetés felé...

Freya 2007.12.21. 10:23:50

hagymácska: nem hallelujázásról volt szó, hanem arról, hogy ha mondjuk olyan dolgokat megteszünk a tisztelt ügyfélért amit egyáltalán nem kéne pl. elmegy a kedves postás a munkahelyére hogy ne kelljen bemenni a postára az értesítővel akkor le van baszva hogy hogy képzeli, ha értestőt hagy le van baszva hogy miért nem kereste meg... ezzel vannak itt a gondok. persze vannak hülyék, meg vannak hibák, de hihetetlen módon nem mind a posta hibájából. lehet hogy te napestig tudnád írni a postásod hülyeségét, de én meg napestig tudnám sorolni az ostoba ügyfeleket akik önhibájukból kifolyólag nem kaptak meg valamit, de azért verik az asztalt... mondjuk ezzel sem mennénk senkire. mindenkinek van állsápontja és ez soha nem fog megváltozni.

zseniálisteknőc 2007.12.21. 20:01:51

kedves Freya, azt hiszem stilusod, es eszjarasod remekul abrazolja a magyar postan dolgozok szinvonalat, es innentol kezdve a tovabbiakban nem is igenyel bovebb magyarazatot, hogy a penzunkert miert nem azt a szolgaltatast kapjuk, amit kellene. el vagy tevedve! nem szivesseget teszel azzal, ha kiviszel valaholva egy levelet, es veletlenul meg bunko sem vagy melle.

es igazad van. valoban ostoba ugyfel voltam, onhibambol nem kaptam meg a postai szallitassal rendelt kuldemenyt immar egy honapja. a hibat azzal kovettem el, hogy eletemben eloszor nem a GLS-t valasztottam, hanem a magyra postat, ezzel sporoltam 348 kemeny magyar forintot (itt ismet jeleznem, hogy tevedesben elsz, amikor a futarszolgalatok tobbszoros dijairol beszelsz a postahoz kepest!), es az elkeveredett csomag okan buktam tobb tizezret. igazad van, en voltam barom, amikor azt gondoltam a magyar posta kepes hibatlanul kezbesiteni bubapest-balaton tavon.

de ez csak az eppen aktualis, karacsonyomat bearnyekolo sztori. a fentiekhez hasonlo postafiok, ajanlott kuldemeny, ertesito... musor kategoriaban is sokat tudnek meselni. valoban nem azt fogom megjegyezni, ha sikerul egy levelet idoben, jo helyre kezbesiteni, mert marhara ez a dolgotok, ezert fizetnek az ugyfelek, ezert tartja az orszag a postat, es igen nagy tragedia, hogy lassan mar valoban azt kell majd ertekelni, ha veletlenul hiba nelkul celba er a kuldemeny.

hagymácska 2007.12.21. 20:11:11

na.akkor lassan csak egyértelművé válik, hogy miért írtam azt nehogy hallelujjázzak azért ha azt kapom ami a PÉNZEMÉRT JÁR. ZSeniálisteknő detto ezt akarná a posta felé üzenni.ha jól értem:) remélem mostmár Te is érted Freya.

aneurysm 2007.12.21. 20:26:19

Hétvégén miért nincs kézbesítés? Úgy tudom a németeknél van. Nem panaszkodni akarok csak érdekel hogy mi az általános Európában e téren.
Amúgy én is találkoztam olyannal hogy netes eladó mindenhova hajlandó volt szállítani, kivéve Mo-t.

zseniálisteknőc 2007.12.21. 20:33:03

hagymácska jol erti.
Freya, mielott bennfentes informacioid birtokaban komolyan beleelned magad az elkepzelesbe, hogy a magyar posta nem allami ceg javaslom tekintsd meg az allabbi oldalt, kulonos tekintettel a "II. nyilvanos cegadatok" cim alatt talalhato "reszvenyes(ek) adatai" reszre:

www.posta.hu/object.37d0972a-0f84-4705-8b58-8d4b226f439b.ivy

zanzasitom: a posta tizenhárommilliárd-négyszáznyolcvanhárommillió-huszonhétezer egész nulla Ft erteku torzstokejebol tizenhárommilliárd-négyszáznyolcvanhárommillió-huszonhétezer egész nulla Ft erteku nevre szolo reszveny (1 db) tulajdonosa az APV Rt. "A társaság irányítását biztosító befolyásolás mértéke: közvetlen"

hagymácska 2007.12.21. 21:50:58

ZSeniálisteknőc, zseniális vagy.ezt nehéz lesz megcáfolni:)

gothic 2007.12.23. 10:57:59

Utolsó döfés freyának:

A Magyar Posta Zrt. a 2006-os évet 5,3 milliárd forint adózás előtti nyereséggel zárta, ami 1,7 milliárddal több, mint a tervezett.
2008-ban pedig 69,5 milliárd forint bérköltséggel gazdálkodik majd. Non-profitábilis cég nem tudja ezt megtenni

Headshot bennfenteském.
Csókollak,

bulgakov · http://bulgakov.extra.hu 2007.12.30. 17:58:50

mint azt fentebb megírták, heves tiltakozások ellenére a posta 100% állami cég. pont.

arról nem beszélve, hogy az állam nem \"lehúz\", hanem adóztat és nem csak az állami cégeket...bocs

továbbá, a posta szolgáltató. Amint átveszi egy küldeményem (bélyeg, rá pöcsét), akkor életbe lép közöttünk egy szerződés...ami másutt mindenkinek evidens, hogy teljesítsen...

hétvégi meló? örülnél ha mondjuk hétvégén nem lenne víz, gáz, áram, mert mondjuk a mol, az mvm, meg az fvm is szolgáltató és asszondanák, hogy ja bocs hétvégén meg karácsonykor nem dolgozunk. hm? gondolkozz...

végül pedig pár idézet a postatörvényből...mert csak:

A postai szolgáltató köteles a jogszabályoknak, a nemzeti szabványoknak, a nemzetközi
megállapodásoknak és a szolgáltató üzletszabályzatában meghatározottaknak megfelelo postai
küldeményt az azokban foglaltaknak megfeleloen felvenni, feldolgozni, továbbítani és a címzett
(illetve az egyéb jogosult átvevo) részére kézbesíteni.

A postai szolgáltató a postai küldeményt a címzett, illetve az egyéb jogosult átvevo részére a feladó által megjelölt helyen,
az erre a célra szolgáló levélszekrénybe történo elhelyezéssel, vagy a címzettnek, illetve az
egyéb jogosult átvevonek történo átadással köteles kézbesíteni.

A postai szolgáltató által felvett küldemény, amíg azt a címzettnek vagy más jogosult
átvevonek nem kézbesítették, - az ellenkezo bizonyításáig - a feladó tulajdonát képezi. (tehát nem a posta alkalmazottaié)

Kézbesíthetetlen küldemény esetén a postai szolgáltató a küldeményt köteles orizni. Az
orzésre a Ptk. felelos orzésre vonatkozó szabályai az irányadók a következo eltérésekkel: a
postai szolgáltató
a) a nem könyvelt küldeményt a feladásától számított hat hónap (!!!!) elteltéig köteles orizni, utána
a küldeményt megsemmisítheti; (próbáljak én két hét múlva küldeményért hisztizni...nemhogy 6hónap)
b) könyvelt küldemény esetén a kézbesíthetetlenség megállapítását követo hatvanadik naptól
számított egy hónapon belül köteles - határido megjelölésével és az átvétel elmulasztásának
jogkövetkezményeire történo felhívás mellett - a címzettet, ennek eredménytelensége esetén a
feladót a küldemény átvételére felszólítani. Ha a felszólításra sem a címzett, sem a feladó nem
válaszol, illetve a küldeményt nem veszi át, a postai szolgáltató a küldeményt a feladásától
számított hat hónap (!!!!) elteltéig orizni köteles, utána
ba) a levélküldeményt, a címzett reklámküldeményt és a nyomtatványt megsemmisítheti,
bb) a postacsomagot felbonthatja [30. § (5) bek.], majd értékesítheti, illetve - ha nem
értékesítheto - megsemmisítheti;
c) ha megállapítja, hogy a postacsomag tartalma gyorsan romló, a kézbesíthetetlen
postacsomagot azonnal felbonthatja, majd értékesítheti, illetve - ha nem értékesítheto -
megsemmisítheti. (tehát könyv nem romlandó, bocs...)
(9) A postai szolgáltató a (8) bekezdés bb) alpontja és c) pontja alapján történt értékesítésbol
befolyt összeget - a felmerült költségek levonását követoen, e költségek egyideju feltüntetése
mellett - bírósági letétbe helyezi. (tehát nem zsebbe)
süti beállítások módosítása