Friss topikok

  • atomgoa: igen, ez is egy lehetséges olvasata a dolgoknak, de - persze elvi síkon - onnan is lehet nézni ezt... (2013.07.08. 18:58) 5 indok, amiért idegesítő vagy a Facebookon
  • Elar: Mi 2 hete voltunk a sebészeten. Semmi nem változott, ugyanaz a rendszer. (2011.03.07. 09:59) SZTK, bazdmeg!
  • Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: @Lámpavas: lassan mondom, hogy talán te is megértsd: tehát H-A-Z-U-D-SZ! Ha azonos szolgáltatási s... (2010.11.04. 19:52) Ébresztő Magyarország!
  • Sön: Kérdés:Hogy létezik,hogy a legtöbb könyvelő csak a vállalkozó oldaláról ismeri a törvényeket az al... (2010.09.04. 06:11) Az APEH nem vállalja magáért a felelősséget
  • Sugar Meliton: A rendőrség, a bíróság, az ügyészség és a vörös karhatalmisák révén jelenleg is POLITIKAI ÜLDÖZÖTT... (2008.12.05. 03:29) Foglalod a kurvaanyádat II.

Linkblog

HTML

2008.01.04. 16:23 bplusz

Raiffeisen: az online banking, a rejtett költségek, és a bazdmeg!

Címkék: bank költség bazdmeg raiffeisen rejtett pénzintézet

Vállalati számlám már évek óta ennél a pénzintézetnél nyugszik. Mikor bevezették az online bankingot, nagyon megörültem, végre nem kell sorban állni stb.

A folyamatos phising támadások ellenére egy ideig volt bizodalmam az online rendszerben. Most már nem is a biztonsági megoldásokkal van problémám, hanem a rohadt kis trükkös rejtett költségekkel.

Magam után fizettem a cégnél a járulékokat, s mivel ezek állandó havi utalások, gondoltam egyszerűbb beállítani fixen a dátumot és összeget, működjön csak automatice. Természetesen előtte kb. 3szor beszéltem ügyfélszolgálattal, mert ugye miért is lehetne online bankingra online megbízást adni, na mind1. végigkérdeztem mindent, ingyenes a szolgáltatás? Igen. Az utalási jutalékon kívül semmibe nem kerül? Nem.

Végre, gondoltam magamban, megszabadulok egy állandó tehertől, s legalább spórolok havi 1 órát az utalási bohóckodás nélkül. Minden szép és jó volt, működött rendesen. Aztán néhány hónap múlva, mikor már nem magam után fizettem a járulékokat, jött a kurva nagy pofon. Természetesen a lemondást sem lehet online elvégezni, mert miért is lehetne. Mindegy túlteszem rajta magam. Azon viszont már nem, hogy a szolgáltatás ugyan effektíve nem kerül semmibe a jutalékon kívül, tehát bátran azt mondja az ügyfélszolgálatos kisköcsög, hogy ingyen van! Viszont a lemondás pénzbe kerül, mégpedig tételenként 4 ezer forintba! Hű bazdmeg, nem toljátok gyengén! Így kb. 24 ezer forintot fizettem ki ennek a mocsok banknak, hogy törölje az állandó átutalásaim. Ezek miatt a rejtett költségek miatt borzasztóan megutáltam ezt a pénzintézetet, számlám lassan bezárom, s megyek át egy másik szipolyozó céghez. Tudom, az se jobb, de ez aztán végképp undorító.

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bplusz.blog.hu/api/trackback/id/tr19284692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.01.04. 17:27:53

"A folyamatos phising támadások ellenére egy ideig volt bizodalmam az online rendszerben. "

LOL!
Blogolj még, okos vagy!

Tenoce · http://www.deezer.com 2008.01.04. 17:47:34

Bocsi, de nekem is voltak gondjaim a Rafival, igy utananeztem az altalad emlitett dolognak. De en sehol nem talalom a 4000 Ft/ tetel torlesi dijat. Uzleti ugyfelek szamla kondicioi kozott csak ezt talaltam:

Rendszeres állandó összegű átutalás díja 100,- Ft/tétel + bankon kívüli átutalás díja (az összes csatornára vonatkozóan)

- Törlésének, módosításának díja 1.500,- Ft/tétel

Vagy en ertek felre valamit?

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2008.01.04. 17:52:49

en speciel olyan penzintezetnel dolgozom, ahol nincs semmifele sokezres "rejtett koltseg" ... ez micsoda LOL megfogalmazas, ha valoban rejtett lenne, akkor siman feljelentheted oket, mert nem adtak tajekoztatast, (ezt amugy erosen ketlem...) jelen esetben eleg valoszinu, hogy te vagy a rettenet figyelmetlen, kispofa...
Jameg nalunk a ceges szamlahoz INGYEN jar a netbank... akarhany juzeraccal... nem is ertem, hogy az emberek minek foglalkoznak meg masik penzintezetekkel. :P

egyebkent meg egyetertek Before-rel... :> blogolj meg, OKOS vagy... :D

Peter 2008.01.04. 17:55:17

Én is kiakadtam tőlük, nem is egyszer. Egy másik céges számla nem is hozzájuk ment.

Hasonló történet: befizetési határidőt elgépeltem. 2007 augusztus helyett 2008 augusztus. Észrevettem, utaltam helyesen, majd kérdezem a bankot, hogy hol a menüpont ezt visszavonni. Azt mondják nincs, csak telefonon lehet 1000Ft.

A másik történet, hogy meg akarom nézni, hogy milyen pénzek jöttek be, mire közli, hogy éppen nem érhető el a tranzakciós napló. Türelmes ember lévén aznap még párszor megpróbáltam, aztán felhívtam őket. Telefonba: "Ttudnak róla, a műszaki kollégák hetek óta küzdenek valami adatbázissal." Hetek óta? Mi ez? Bank vagy homokozó? És erre fizetek ki egy évben 40eFt-t?

Most már tudom, hogy miért a tyúk alá kell betolni a pénzt a rafi helyett. Amúgy is kell cégbíróságra módosítást beadni hamarosan, nem sokáig maradok ott a céges számlám.

Peter 2008.01.04. 18:01:04

trx: nem is ertem, hogy az emberek minek foglalkoznak meg masik penzintezetekkel

Mert nem kevés pénz és idő bankot váltani. Csak a kiadás egy kis cég esetében 30-40eFt. (új pecsét, cégbíróság, ügyvédi kltség, partnerek értesítése).

Dzsok 2008.01.04. 18:16:54

Ja ez az osztrák mezőbank tényleg az egyik leggagyibb m.o.-on. Rejtett költségekkel terheli az internetes pl. paypal fizetéseket is.

Péter 2008.01.04. 18:24:05

Dzsok, ez egy fasság. Milyen rejtett költséged lett? A paypal megmondja, hogy mennyit húz, kapom az sms-t, annyit vontak le a számláról is.

Zwarte Pest 2008.01.04. 18:26:47

Hehehe, az egyik NyEu-i nagybank azert nem ad nekem egy NyEu-i EU-s orszagban ( ahol rezidens vagyok, allando munkaviszonyom van, sot, jogosult vagyok a Private Bankingjukra ) jelzaloghitelt , mert nem vagyok ottani allampolgar.

Na barataim, erre varrjatok gombot.

mizo 2008.01.04. 18:26:50

Pedig ez a bank egy szenny!!!
Ez az én tapasztalatom is. Hitelt akartunk felvenni és TÖBB HÓNAP ügyintézés után a legvégén a közjegyző előtt derült ki, hogy kezesnek is kell lennie. Könyörgöm ezt ott kell mondani??? Még a közjegyző is kibukott, hogy ez már hihetetlen túlbiztosítás!!!
A reklámban meg bemondja, hogy "a legszimpatikusabb banknak választották..."
Ki a franc válaszotta annak???

Mondhattok bármit, hogy biztos mi voltunk a hülyék...
...én ott voltam, végig csináltam, tudom, hogy hogy történt!!!!!!!

Ui: Másik banknál 2 hét alatt (kezes nélkül) sikerült ugyanezt a hitelt (még valamivel többet is) elintézni.

ENNYIT ERRŐL!!

ZEE 2008.01.04. 18:36:25

srácok, akär milyen hihetetlen a bankok nem non profit cégek....
ahol tudnak keresnek.

Sajnos kis országunkban nem jutnak el addig hogy megbecsüljék az ugyfelet, sot azt is leszarják ha elvesztik azt....

ez van .... el lehet menni :)

bankofób 2008.01.04. 18:45:43

Én magán ügyfele vagyok a raiffinak. Szerintem még mindig kevésbé szemét, mint pl. az otp. De az tény, hogy Magyarországon egyetlen bank sincs, amelyik, amelyiket tisztességesnek nevezhetnénk. A raiffi folyamatosan kurvul. Egyre gyakoribb, hogy nem tud az ember normálisan bejelentkezni, mert gyenge a rendszer. Szégyen, hogy egy csomó tranzakció nem végezhető neten. Most az okoskártyájukkal szivatják a népet. Amit a magyar bankok csinálnak az csalás, lopás, szélhámosság.

Kanapé 2008.01.04. 18:46:17

Nekem is elbaszták a céges (vállalkozói) számlámat: törvényellenesen nyitottak nekem egy számlát, a törvény őket kötelezi valamire, amit elmulasztottak a számlanyitáskor, ezért az informatikai rendszerük blokkolta (!) a számlámat.

Nem nagy ügy, de ha a valami komoly hátrányom lesz belőle, a gatyájukat is kiperelem, plusz PSZÁF+rendőrség ismeretlen tetteses sikkasztás és pénzmosás miatt->ügyészség->bíróság+pótmagánvádló, majd beszámolok az uraknak, amint időm engedi.

Mindenesetre gyorsan átfutottam a lehetőségeket bankváltás ügyben, és gyorsan megállapítottam, hogy nincs igazi alternatíva, bárhova megyek, ugyanúgy basznak ki velem, csak a színe lesz más, és az URL-je.

Laca 2008.01.04. 19:03:01

Hello! én egy másik - nem raffi - banknál kértem, utólag már nem is értem miért - folyószámlahitelt. Hiszen igazából soha nem is volt rá szükségem, csak akkor, karácsony előtt valahogy jó ötletnek tűnt, ne szaladjak ki az egyenlegből. 8 éve vagyok ügyfelük, azóta oda megy a fizetésem, rendszeresen havonta. A feltételek szerint teljesen rendben minden, erre egy hét múlva kapok egy levelet, hogy elutasították. Indoklás persze csak annyi, hogy megvizsgálták és elutasították. Meg persze továbbra is állnak egyéb szolgáltatásaikkal rendelkezésre . Telefonon érdeklődtem, mert nem értettem, melyik feltétel nem teljesült, ott azt mondták, hogy az indoklásról nem adhatnak felvilágosítást, mert az banktitok. Mondom milyen, hiszen az én számlám, engem érint, kérje el a jelszavamat, anyám nevit, meg amit szoktak és mondja meg. Erre közölte, hogy ezt azért nem közlik, mert akkor legközelebb, ha ilyen igényem lesz, akkor már tudni fogom, hogyan lehet őket kijátszani. Rettentően begurultam és közöltem, hogy a jövő héten elhozom a számlát tőlük - külön a felvételnek. Persze még mindig ott vagyok, az a rengeteg csoportos beszedési megbízás, meg a sok módosítás, összes partner értesítése, stb. Szóval ez a lényege, aki egyszer rendesen beült valahova, akkor sem mozdul, ha romlanak a körülmények. Szervezzünk állampolgári engedetleséget! :)

atisp 2008.01.04. 19:15:30

Azon gondolkodtam olvasgatva a végfelhasználók által írt kis blogokat, beszólásokat, amelyek népszerű oldalak címlapján is megjelennek, hogy mennyire is hasznosak? Ugyanis ezeket rengetegen olvassák. Én is épp e bank ügyfele vagyok és nem tapasztaltam ilyeneket. Persze lehet, hogy más szolgáltatást veszek igénybe másképp és lehet, hogy az írónak teljesen igaza van. Nem tudom. Egy csomó olyan blog van, ahol a zöldségárustól kedzve a pénzintézetik bezárólag mindig mindent lefikáznak.

Mi van, ha valakiknek az a feladata, hogy a konkurensekről minél több helyen és minél szenyóbb bejegyzéseket generáljon vagy csak egyszerűen nem olvasta el a szerződési feltételeket? Ezeket a bejegyzéseket pedig akár 10-100 000 -is elolvassák, aminek lehet, hogy a semmi köze a valósághoz. Ilyenkor, ha kiderül hogy az írottak nem felelnem meg a valóságnak elő lehet keresni a blog bejegyzőt ha esetleg a zölségárusnak van a pénzintézetnek ebből kára származik? Ez a kérdés nem a mostani bejegyzővel kapcsolatban érdekes , hanem úgy általánosságban, hiszen ennyi infóból nem derül ki semmi se pro se kontra.

Gondolom az olvasók is e tekintetben jobban utána tudnának járni, hasznosabb lenne számunkra a történet, ha tudnák milyen számlacsomagról van szó, milyen szolgáltatásokat vett igénybe, mire vonatkoztak ezek az előre beállított utalások, mekkorák voltak ezek az összegek, helyileg hol történt az eset. A konkrétumok nélkül egy ilyen bejegyzésnek se haszna, se értelme nincsen. A többi felhasználónak pedig nincs lehetősége az állításokat elfogadni vagy elutasítani. Szó mi szó ezek a blogok akár nagyon hasznosak lehetnek, ha vannak benne konkrétunok is.

Tibi 2008.01.04. 19:21:06

Ti becéztek (raffi) egy bankot? Szép!

Laca 2008.01.04. 19:23:43

@Tibi Csak egyszerűbb volt így leíni - két pohár forraltbor után :)

storyline :) 2008.01.04. 19:27:45

atisp:
Sokkal jobb, ha egyből megadja a felh, nevét meg jelszavát az internetbankinghoz, aztán ott majd mi magunk megnézzük a tranzakciós naplót (ha éppen működik :-D)

storyline :) 2008.01.04. 19:29:10

Egyébként én is raffis vagyok, különösebb gondom eddig nem volt velük (sőt, kevesebb mint más bankokkal), ráadásul a veszprémi fiókban általában jó csajok dolgoznak.

Laca 2008.01.04. 19:33:18

@dövan A csajok a frontoffice-ban általában mindenütt jók...:) Újabban már a legrégebbitőzsgyökeresmagyar hárombetűsnél is :)

storyline :) 2008.01.04. 19:37:55

Laca:
Már komolyan gondolkodom rajta, hogy ezután csak bankfiókban fogok csajozni. Jól néznek ki, nagyon eccerűek nem lehetnek. A veszélyes a dologban az, hogy esetleg értenek a pénzügyekhez és látják mi van a számlán :-D

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.01.04. 19:40:50

rejtett költség nincs. a poszt írója nem volt körültekintő vagyis egy veréb.

Laca 2008.01.04. 19:43:43

Dövan:
Ugyanakkor lehet, hogy tudnak segíteni egy folyószámlahitel elintézésében - többek közt :)

storyline :) 2008.01.04. 19:52:25

Engem elsősorban a többek közt érdekel ;)
Rejtett költségek nélkül :-D

Zsolesz 2008.01.04. 19:56:17

Engem szivatott az Elsőbank céges számlán, fogtam és vittem a KeHeshez. Ott minden oké azóta. Nem tökölni kell, hanem menni, ha nem tetszik a rendszer. A partnereket értesíted, ha számlázol nekik, mellesleg a számlán szerepel a bankszámlád száma. Ja a magánom továbbra is az Elsőbanknál van, mert arra nem volt panaszom. Az internet bank meg mindkettőnél maximálisan elegendő. Ja és tessék ÁSZF-et olvasni. Tudom, hosszú és kurva unalmas, de aki bármit aláír!!!

Feri 2008.01.04. 19:57:14

Ha már onlinebank dolgokról beszélünk, akkor itt nézzetek körül, mielőtt bankot választotok (ha hozzá is akartok férni a számlátokhoz):
www.netdiag.hu/ma.htm

Hónapokra visszamenőleg látszanak a szívások :)

Laca 2008.01.04. 19:58:10

Pedig a rejtett költségek akkor jelentkeznek csak igazán - a "többek között" igénybevételekor illetve intézményesítésekor, de ez már tényleg offtopic/másik topic :)

vutman 2008.01.04. 20:03:17

én az otpvel szívtam így, hogy júliustől megjelnet a 160 ft/tétel a netes átutalásoknál, mikor kérdeztem levélben őket elhajtottak, hogy nem adnak meg információkat emailben és amúgy a konkrét esettel forduljak a problémával a telefonos úgyfélszolgálathoz, ha regisztrálva vagyok....sehol sincs ez a díjtétel feltüntetve...tiszta vicc hiszen ha postán adom fel az csekket, akkor még jutalékot is fizetnek gondolom a postának vagy valamilyen díjat...én megspórolom nekik a munkaerőt és a postai költségeket, plusz még fizessek egy bankon belüli tranzakcióért, ezért a postán adom fel ha mondjuk van 10 csekkem...

Lali_ 2008.01.04. 20:06:14

Elég sok baj van ezekszerint a bankok online oldalával, mégtöbb szívásról itt is olvashatsz: magyaropera.blog.hu/2007/12/16/netbanking_operaval_felmeres
Egyébként nyugi a Cib és intereurópánál is elég nagy fejetlenség uralkodik....És ezekre bizzunk a pézzünket...Szép...

Dave 2008.01.04. 20:06:45

Én az Unicreditnél vagyok. Az internet banking szoftver lehetőséget nyújt a beküldött tranzakciók INGYENES törlésére. Van egy ilyen menüpont, ahol kiválasztod amit törölni akarsz, és törlöd. Ennyi. Nem kell mindig mindent fikázni! Van ahol működnek a dolgok.

Körül kell nézni a bankpiacon. Verseny van, csak a legtöbb ember számára a bankok alapból ellenségnek számítanak. Pedig belőlünk élnek. Tessék válogatni! Van miből. Teljesen felesleges sipákolni olyan dolog miatt, amit meg lehetne előzni! Lehet reklamálni a banknál, hogy nem akarod kifizetni. Ha nem engedik el a díjat, akkor pedig tessék elmenni egy olcsóbbhoz!

storyline :) 2008.01.04. 20:07:00

Laca:
Így van, picit off, de legalább mindenki tudja már, hogy miért érdemes bankfiókba járni :-D

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.01.04. 20:15:41

Feri, ez király link!

---

Egyébként minden banknak megvannak a saját gyengéi. Ha valaki nem sajnálja, akkor célszerűbb több helyen szlát tartani, és mindenhol a megfelelő szolgáltatást igénybe venni.

Nekem egy bank azért tartotta vissza a hitel folyósítását, mert a jelzálogot, az előző már visszafizetett hitel után "elfelejtette" töröltetni az ingatlanról. Hiába mondtam nekik, hogy hülye barmok, akkor nem 5, hanem 10Mio jelzálog lesz az ingatlanon, ami MIND a ti nevetekre szól, hiába beszéltem a vezig-helyettessel, aki régi ismerősöm, a hülyeség győzött.

Viszont ugyanez a bank a céges hitelemet két hét alatt elintézte.

Egy másik bank a céges hitelkérelmünket (kb. egy hónapos hazudozás után) olyan kondíciókkal bírálta el, amelynek hatására AZONNAL elhoztam tőlük a számlát. Komolyan: amikor az ügyintéző közölte velem a feltételeket, mondtam neki, hogy délutánra visszajövök, addigra minden szlazárási papír legyen kész, a folyószla egyenlegre pedig most beadok egy utalást. A fickó csak nézett, nem hitte el, hogy van ilyen. Volt.

Laca 2008.01.04. 20:30:06

Dövan: (teljesen off) Le az internetbankkal! Éljen a személyes ügyfélkiszolgálás, a szocializáció motorja! Teremtsünk új munkahelyeket a frontoffice-okban! :-D

Anonyim 2008.01.04. 20:32:28

A CIB-nél van számlám. Hát, mit mondjak, eddig kiváló, villámgyors volt az internetes bankjuk, de mióta az intereurópával összeborultak...

Napközben elég lassan - nagyon nehezen - tudok belépni, de este lazán. Csináltak valami frissítést, dobtam egy hátast, mert nem tudtam belépni az örökös átmeneti hibával, amit dobott.

Befrissítettem a java-mat - nem, nem a mikrofosos java-t -, töröltem java cache-t és ollé... azért kiírhatták volna a honlapra jól láthatóan, hogy mit csináljak, mert betelefonálni az ügyfélszolira nem tudtam, annyit kellett várni - viszont a levelemre kaptam egy kilométeres választ, abból stilabizáltam ki, mit kell tenni. Ja, a válaszra kb 20 percet vártam.

Az OTP-t meg hanyagolja mindenki, annyira szemetek a költségeikkel, egyre többet és többet csippantanak le az embertől ilyen-olyan díjakra hivatkozva. A k. anyjukat.

KiteChamp 2008.01.04. 20:41:27

Magyarországon az egyetlen tisztességes Bank az MKB. Legjobb online rendszer, átlátható díjak, stb. Sok másikat kipróbáltam (OTP, CIB, Rafi, KH) de egyedül ők váltak be.

wazze 2008.01.04. 20:53:43

Jah, én is pont ugyanígy jártam a raiffeisennél... amúgy 1500 huf/tétel a törlés és a legviccesebb, hogy a telefonos ügyfélszolga papiron töltötte ki az összes törlést, szal. kb. fél óráig kellett tartanom a vonalat... hát bazmegoltam én is rendesen, mikor megláttam a "törlés költségét".... online banking mi bazmeg?!

jancsika 2008.01.04. 20:58:24

Én azt nem értem, hogy a raffi-nek hogyan lehetnek még ügyfelei egyáltalán? Drága és szar, lassú, rugalmatlan, és megy a mutyi is. (kb 5 ügyfelünk jött el tőlük) Viszont csatlakozom a legjobb csajok tényleg náluk vannak.
Akinek folyószámla hitel kell (céges) annak a CIB a legjobb (rugalmas), azonban a rendszere sajnos nem biztonságos (egyszeri jelszó hiánya)
A BB-ról ne is beszéljünk (ez a bank nem tudja levezetni miért annyi a bankktg), de iszonyúan rugalmas és még alkudni is lehet.
Mindenesetre- bár még nem kellett hitel- én az OTPnél kötöttem ki. Hogy miért? Mert ez a mienk, és az internetes részén pedig itt lehet a legtöbb mindent megcsinálni, és a legbiztonságosabb.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.01.04. 21:05:18

A tiéd az OTP, mi, Jancsika? 10%-a a Rahimkulov nevű orosz faszié, meg Komszomolos haverjaié. Te se hülyülsz már meg!

Vfair 2008.01.04. 21:07:55

Péter 2008.01.04. 18:24:05
"Dzsok, ez egy fasság. Milyen rejtett költséged lett? A paypal megmondja, hogy mennyit húz, kapom az sms-t, annyit vontak le a számláról is. "

Péter,
a Paypal fizetésnél én is találkoztam rejtett költséggel.
Van olyan bank, aki függetlenül attól, hogy USD, EUR, JPY, CAD, PLN vagy AUD, előbb dollárra vált, majd dollárról forintra.

Dupla konverziós, költség. Zsír - nekik.
A szerencsétlen júzer meg le van véve jól.
Szóval az sem mindegy, melyik bank színeiben paypalezünk...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.01.04. 21:10:41

Vfair

pl. a CIB is így adja a Svájci Frank hitelt.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2008.01.04. 21:31:14

Nekem 3 rafis sztorim van (éppen 2 hete esett meg a 3., most migrálok ki tőlük teljesen).

Első: csoportos megbízást szerettem volna megadni (kgfb), valamiért akkor még papírosan ment be az ügylet. Pár nap múlva hív egy backoffice-os, hogy kaptak egy csoportos megbízás iránti kérelmet, én írtam-e alá, és jóváhagyom-e. Igen - mondtam - jóváhagyom... Hónapokkal később derült ki, hogy nem nyomott entert az ügyintéző. Végülis lett pár hónapom amikor nem volt érvényes kötelezőm...

Második: szükségem lett volna egy nagyobb összegű készpénzre, és mivel ennek a sokszorosa volt a számlaegyenlegem, besétáltam egy rafi fiókba felvenni a pénzt. A pénztáros ránézett a kitöltött papírra, majd közölte, hogy nem jó az aláírásom. Firkantottam egy újat: az sem jó. Próbálkoztam még 4-5-ször, az sem. Kérdezem: akkor most mi legyen, itt a személyim, a bankkártyám? Egyiket sem fogadta el. Akkor adnék új aláírásmintát. Nem lehet, csak a számlavezető fiókban (a város másik végében). Egy percen belül már kiabáltam, hogy hozzák ide a fiókvezetőt, aki persze éppen házon kívül volt. Végül pénz nélkül távoztam a pénztárból.

Pár nappal később a számlavezető fióknál jártam, és gondoltam biztos ami biztos, adok le új aláírásmintát. Bementem, elmeséltem az ügyintézőnek, hogy hogyan jártam, vett is le új mintát, de mivel ő is kiváncsi lett, összevetettük a régivel. Tökugyanolyan volt.

Értetlenül nézett ő is maga elé.Majd nyomott egy page down gombot, amivel is előjött a rendszerből a menyasszonyom által a számlához felvitt aláíráskép. Ami tényleg nem egyezett az enyémmel...

Nagy valószinűséggel a pénztáros nem ismerte ezt a PageUp/PageDown kombinációt.

3. eset: múlt héten menyasszonyom vásárolni szeretett volna a 2009 szeptemberében lejáró bankkártyájával. Jó másfél óra keresgélés, próbálgatás után egy nagyobb pakkal ment a pénztárhoz, aholis a kártya lehúzása után közölték vele, hogy a tranzakciót a bank elutasította érvénytelen kártya miatt. Nosza, hívtam is az ügyfélszolgálatot, ahol közölték, hogy a kártyát a bank dec 10-én törölte. Kérdezem: miért? Válasz: azt nem tudja. Node mégis, milyen okból törölhet a bank egyoldalúan egy érvényes kártyát? Válasz: nem tudja, hívjam január másodikán őket újra, és majd akkor beszélhetek a kártyacsoporttól valakivel.

No, még azon nyomban írtam egy levelet a panasz@raiffeisen.hu címre, de másodikán ismét felvettem a telefont, amikoris annyit sikerült kiderítenünk, hogy valaki a fiókban törölte a kártyát (nesze neked négyszem-elv). Estig úgy tűnik a fiókig eszkalálódott az ügy, amikoris felhívott egy nő és közölte, hogy mi hibáztunk, merthogy a bank kivezeti ezt a kártyafajtát és nekünk át kellett volna vennünk helyette egy másikat, de azt nem tettük meg. Tény, kaptunk levelet arról, hogy ha úgy akarjuk, akkor a mostani Visa Electron helyett ad a bank egy Mastercard Electronic(?) kártyát, de a levélben benne volt az is, hogy ha nem akarjuk, akkor a mostani kártya érvényességi idejéig még használható marad.

Nálam ezzel telt most be a pohár. A 3. esetből PSZÁF panasz lesz, magyarázzák nekik, hogy milyen alapon töröltek az ügyfél mindenféle értesítése nélkül egy bankkártyát.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2008.01.04. 21:33:24

CIB-ben amúgy van már tokenes authentikáció egy ideje. És tényleg a raiffeisenben a legjobbak a nők, ezt aláírom én is (dolgoztam 1-2 hónapot egy projekten kint Újpesten).

nevem 2008.01.04. 22:00:37

Vfair: NEM a bank, hanem a kártyatársaság csinálja a dupla konverziót. VISÁnál mindig USD-re, Mastercardnál mindig EUR-ra az attól eltérő pénznemeknél.

Tomci 2008.01.04. 22:04:22

Mizo!

Úgy baromság amit állítottál ahogy van.
Közjegyzőhöz akkor kell menned a Rafinál, amikor már aláírtad a szerződést, és azt kell hitelesíttetned. Így ott nem derülhet ki hogy kell még egy kezes.
Megnéztem a kondilistát, és nincs benne ilyen díjtétel. Persze lehet hogy nem találtam meg a sok csomag mögött. Ez a blog-szösszenet meg inkább meríti ki a rossz hírnév keltését, mint a tényszerű figyelem felhívást.
Ami azt illeti csak a szűk családi körben tudok felhozni, OTP számla leszívásos sztorit, MKB kártyavisszaélést, és CIB hitelelutasítást. Ettől még nem kell utálni őket, csak meg kell találni a megfelelőt, és ebbe beletartozik a kisbetűs rész átolvasása is. Ugye a törvény nem ismerése...

Tiszteletem a sok hozzáértőnek.

edery 2008.01.04. 22:12:06

Nem reklámból írom, hanem mert elégedett vagyok velük: nézzétek meg a HBW Express Takarékszövetkezetet. Nagyon jó kondicióik vannak a számlavezetésre, mind lakossági, mind vállalkozói számla tekintetében. Hitel, kártya, minden van. A netbank ingyenes és szuperul működik. www.netbank.hu.

fanyu 2008.01.04. 22:22:26

Zwarte Pest 2008.01.04. 18:26:47
( Hehehe, az egyik NyEu-i nagybank azert nem ad nekem egy NyEu-i EU-s orszagban ( ahol rezidens vagyok, allando munkaviszonyom van, sot, jogosult vagyok a Private Bankingjukra ) jelzaloghitelt , mert nem vagyok ottani allampolgar.)

Drága! Én Mo-n élek x-évig, állandó lakhelyem, munkaviszonyom van, nem vagyok állampolgár és egy előfizetéses telefont sem kapok itt!!! Nem hogy hitelt. Autót is, telefont is más nevére vettem. Csak az adót fizetem ennek az országnak, jogaim arra sincsenek hogy egy telefont vegyek.

long 2008.01.04. 22:47:51

Az egyik bank 19, a másik meg egy híján húsz, csak az OTP lóg ki a sorból a begyöpösödött őskomcsi stílusával. Egy egyszerű kölcsöntörlesztés lekérdezés 3 hónapot vett igénybe és saját hibájuk miatt kialakult hátralékomra nekem kellene késedelmi kamatot fizetni.
A Raiffeisennek 8 éve vagyok ügyfele, de semmi rosszat nem tapasztaltam, sőt, gyorsan és frappánsan intéztek mindent.
Tény, hogy az állandó átutalást nem lehet online visszavonni, és ez irtó nagy f@szság, ezért nem is élek vele.

TFec 2008.01.04. 23:08:43

Hát nem tudom, nekem ugyan privát számlám van náluk, de soha semmi bajom nem volt velük. 600Ft-os számlavezetési díjért annyit utalok amennyit akarok, ingyen (forintban). És havonta 3x vehetek fel kp.-t ingyen, bármilyen automatából. Régebben sokszor befingott az Üllői úti fiókjuk automatája, ezért a szemközti Erste-ből kellett pénzt kivenni, jó drágáért, de mikor panaszkodtam, szó nélkül visszafizették a tranzakciók árát. És a portáljuk meg szerintem kifejezetten jó. Annyi nem tetszik csak, hogy ha valamit le akarok mondani, akkor telefonálnom kell, de amúgy rendben van. Még az UniCredit jó, a többi szerintem béna és drága. Lakosságilag.

Lalika 2008.01.04. 23:12:13

Edery a netbank tényleg egész jó a netDiag alapján is,
az elmúlt 2 hónapban szinte alig volt leállásuk:
www.netdiag.hu/daily/071130/ndHttp_071130_id187.htm

Feri, köszi a linket, jót szórakoztam rajtuk, kiváncsi lennék, hogy pl. a bankok mit szolnának hozzá, ha a média leközölné :)
Mokás, hogy az ünnepekben sok helyen nem volt ügyelet sem...

Kúrórudi 2008.01.04. 23:18:51

Igaza van Tomcinak. Most vettem fel a Raffinál lakáshitelt. A szerződés aláírása után kell a közjegyzőhöz menni a szerződés és a tartozás megerősítése, elismerése miatt. Szóval, hülyeség amit írtál. Én eddig elégedett vagyok velük, gyorsan átment a hitelügyintézés.

Vfair 2008.01.04. 23:34:03

Nevem,
köszi a pontosítást dupla-konverzió ügyileg.
Ezt nem tudtam.
Akkor épp az árfolyamok együttállása volt olyan, hogy VISA-val lényegesen drágábbak voltak a Paypal-kifizetéseim, mint MC-vel...

Tomci 2008.01.04. 22:04:22
"Mizo!
Úgy baromság amit állítottál ahogy van.
Közjegyzőhöz akkor kell menned a Rafinál, amikor már aláírtad a szerződést, és azt kell hitelesíttetned. Így ott nem derülhet ki hogy kell még egy kezes."

Ez így ebben a formában igaz.
De.
Egy 56 nm-es lakáshitelhez nem csak az adott lakást vontam be fedezetként, hanem egy jó állapotú 180 nm-es vidékit is, így a fedezeti érték a hitel duplája. Valós áron bő 3-szorosa.

Mégis, a folyamat legvégén a hozzátartozómat nemcsak a nevén lévő lakással, hanem KEZESként is bevonták a tranzakcióba.

Igaz, nem a közjegyzőbnél derült ki.
Kb. 1 órával előtte.
A hitel kellett, a foglaló kifizetve, a folyamat 3 hónapja fut, most ért a végére.
Mit tehettem volna ebben a helyzetben?
Benyeltem, mert benyelették velem.

Igaz, nem a közjegyzőnél, hanem még a bankban, a szerződéskötésnél.
Ez akkor is sakk-matt, és nem kétséges, hogy ki nyert...

Sugababe 2008.01.04. 23:47:58

Raffinál van haver cégének számlája. Apeh tartozás miatt Apeh inkasszót rakott rá, a Raffi meg az inkasszó időtartamára, naponta felszámított nekik valami 200 forintot az inkasszó rendelkezésre állási díj címén.
Az inkasszó ideje 35 nap, tehát a Raffi 7 ezer forintot kaszált a saját ügyfelén. A havi számlavezetési díj sokszorosát 1 hónap alatt. A haver csak hápogott, amikor kiderült, mert ő is felületesen olvasta el a kondiciós listát. Ilyen sunyiságot hogy az inkasszóval sújtott ügyfelet még külön lenyúlja a saját bankja, ilyet csak a Raffi csinál a hazai bankok közül. Ügyfelet szopató, kifosztó bank. Nem értem a havert, mert még mindig náluk vezeti a számlájukat, mondtam is neki, hogy idióta ha ezek után marad a Raffinál.

Vfair 2008.01.05. 00:34:50

Mit lehet tenni az ilyen Oree-féle spam-huszárokkal?
Nyilván törölni. De mi olyat lehet tenni, ami azért fájna is neki egy kicsit - talán ez segítene a leszokásban...

Azért a "helyesírási hiba / egy mondat"-versenyben dobogós lenne...

Pol 2008.01.05. 02:33:39

Raif-nál egy egyszerű fedezet csere (jelzálog átvitele egy kétszer olyan értékes ingatlanra) 4hónap anyázásba és vagy 5 banki látogatásba került, no meg 130e Ft-ba :(

Dr. Stein (törölt) 2008.01.05. 06:56:13

Hello! CIB-es vagyok, nem titkolom, és elégedett vagyok velük. Az elérhetőségeük elég gyatra mostanában, az tény, de legalább nem hazudoznak a díjakról. Havi 99 Ft-ért "ingyen elkaparós" életbiztosítást is lehet kötni.

B.Jozsef 2008.01.05. 08:42:34

Egy picit a másik oldal védelmére:
Ha a fedezetként bevont vagy megvásárolni kívánt ingatlanba a hitelfelvlőn kívül más is bent lakik (vagy beköltözik), akkor őt készfizető kezesként kötelező bevonni a hitelkonstrukcióba. Nem csak a Raffeisennél, hanem minden banknál.
Amúgy magánügyfele vagyok ennek a banknak, és csak a legjobbakat tudom róla elmondani. Lakáshitelem kevesebb mint egy hónap alatt végiggfutott - igaz, pontos időre minden kért papírt benyújtottam.
Nem akarom itt az észt osztani, de talán érdemes lenne azt a sokat emlegetett kondíciós listát alaposan elolvasni, és ha nem értesz valamit akkor kérdezni...

lOc (a pasztafáriánus) 2008.01.05. 08:58:44

Évek óta vagyok a Raiffeisennél PayPallal is úgy havonta egyszer-kétszer fizetek és még az égvilágon semmilyen rejtett költségem nem volt.
Szerintem menj nyugodtan másik bankhoz, a Raiffeisennél jobbat nem hiszem hogy találsz. Esetleg még az MKB-t megpróbálhatod, de nem éri meg a huzavona amíg oda átmész.

lOc (a pasztafáriánus) 2008.01.05. 08:59:44

Viszont egy valamiben igazad van. Több olyan szolgáltatásuk van, amit nem lehet online, csak telefonon lemondani (pl. betétlekötés is).

körökör 2008.01.05. 09:23:41

Van olyan bank,ahol külön számítógépes rendszer van a cégek számára.Ez is on-line,de sokkal biztonságosabb,mint az Internet Banking,bár Interneten keresztül megy. Körül kell nézni, nem mind nagyrabló, van kisrabló is.

körökör 2008.01.05. 09:31:52

Akié az OTP, az nagyon gazdag ember, mert akkor övé a Csányi birodalom, vagyis fél Magyarország agráriuma, husi,tejecske,borocska, földecske. Egy kicsit meg ad belőle az oroszoknak is akik, a nappaliban vannak. meg a hálóban és a konyhában is.

Okostojás 2008.01.05. 09:36:07

Nem tudom erre a szánalmas audit nélküli netdiag reklámra miért ugrottok rá..
Ésszel.

Feca 2008.01.05. 09:56:49

Ez a netdiag elég felületes képet ad a netbankingról.
Az MKB csupa jó eszerint. A CIB viszont vacak.
Namármost nekem pont ellenkező evvel a két bankkal a tapasztalatom. A CIB Java appletet hasznal a netbankingra, ami igaz, hogy nem a leggyorsabb induláskor, de használatban kényelmes, gyors, és végig vannak gondolva a dolgok, tranzakciók azonnal megjelennek, a költségek (csomagtól függő) normálisak.
Az MKB-ra nem tudom ugyanezt elmondani. Gyorsitottak ugyan,(2007 elején katasztrofális volt) de továbbra is vannak gondjaim. Pl. ugy emlékszem, csak egy hónapra visszamenőleg lehet lekérdezni a tranzakciókat.

körökör 2008.01.05. 10:36:59

Az MKB-nál nemcsak egy hónapra lehet a tranzakciókat lekérdezni,csak korábbiak esetén külön kell beütni az időintevallumot. Netbankárjuk gyors és nagyon biztonságos. Mint említettem cégeknek külön Netbankárjuk lehet,ha kérik, csak máshogy hívják és a betétlekötéstől kezdve a postai átutalásig mindent lehet vele csinálni.

Kniight 2008.01.05. 10:52:51

Sziasztok!

Még egy pár szó a netbankról (HBW Takarékszövetkezet, www.netbank.hu )

1. Nem reklámozzák magukat a mi pénzünkből.

2. Mindent meg lehet náluk neten keresztül csinálni. A számla létrehozása óta az összes tranzakció lekérdezhető.

3. A veszélyes dolgokat (lekötés, utalás) egyszer használatos kulcs segítségével lehet aktiválni. ilyenből kapsz egy kb 20 tételes listát (mint egy pin kódot) aztán erre kell vigyázni. A lista tetszőleges sorrendben felhasználható, tehát a két ügyvezető elfelezheti.

4. Nem kell speciális szoftvert telepíteni. Nincs speciális hardver ami összeakad más hardverekkel / driverekkel / visztával. Csak java kell a webfelülethez, linux alól is szépen megy.

5. Normális nyitvatartás. Ha 10 percnél többet kell várakozni akkor az már sok. Fizetős parkoló övezetben általában a negyed óra elég.

6. Kompetens és segítőkész alkalmazottak. Kell ennél több?

bankszédelgő 2008.01.05. 11:22:22

Én egy bankszédelgő vagyok. Az elmúlt néhány évben szinte az összes itthon megtalálható nagyobb banknál megfordultam. 2005-ben 4 bank ügyfele voltam, míg végül kikötöttem a Rajfinál. Szerintem korrektebb, mint a többi, de tudom, ha valami gubanc van egy percig nem gondolkozom majd...
Amikor a PayPalhoz kellett egy külön számla, az egyik legnagyobb fiókjuk alkalmazottai nem tudták mi az :-) de aztán összejött a dolog. Kis 22-es csapdaja után -miszerint pénzt kellett volna utalnom a még nem aktív számlára :-) - végre hozzájutottam a dologhoz.
Viszont a héten bementünk a bankba h megkérdezzük mi az ábra ha szeretnénk 10 millió hitelt felvenni. Mondták, OK, 35 év (bőven nyugdíjas lennék -ha élek még- 35 év múlva). A futamidő végére 21,5 milliót fizetnénk ki.
Én is szeretnék bank lenni, de nagyon!

Lodovico 2008.01.06. 14:27:37

Lakosként elég sok bankhoz elvetett a sors, de főleg a diák számlákat ismerem. Ahogy mindenki írta, az otp a legnagyobb szopás... én ezen kívül a cib-et, erstét, raiffeisent, mkb-t ismerem jobban, budapestbankot kevésbé.
Nekem a cib a nyerő, ingyen devizaszáml(ák), minimális havidíj, nagyon rugalmas személyzet, a kamatok elég jók és a befektetési alapjaikra sincs panaszom.
Amire van az az egyesülés körüli bénázás. Aki volt erstés a postabank egyesítés után, az tudja milyen, meglepő volt, hogy január elején több fiókban is leragasztották az automatákat, máshol meg gond nélkül ment minden. Nekem úgy tűnt a rafi kicsit drágább, befalapokban meg a hvb/unicredit elég jó, pl választhatsz a pioneer alapokból házon belül.

A céges számlák esetében azért nagyon mások a szempontok. Itt például a raiffeisen szerintem elég jó, tényleg nagyon csinosak a front desken a lányok, és hát ott azért néha sokat kell üldögélni :)) Megcsinálnak későn vitt átutalásokat sos-ben, ilyesmik...szal rugalmasak. Itt az erste is feljön azért az én tapasztalataim alapján.

Lodovico 2008.01.06. 14:37:44

ja és még a netbankokról (mkb, otp,cib)l:

meglepő módon, a próbáltakból, az otp-jét érzem a legjobbank biztonságból (nem értek hozzá), itt smsben kapott számsorral kell minden tranzakciót "aláírni", míg mkb-nál, cib-nél ha lenézik, loggolják amit beírsz, akkor baj van.
Ja, és cibnél nem lehet nagy karakter a jelszóban, és vodafone-os telefon kártyát sem lehet feltölteni...nekem ez sem tetszett..
Felépítésben meg azért elég hasonlók, mindegyikben van olyan, ami idegesít, és amit jól megoldottak.

BOB 2008.01.25. 10:04:56

A Raiffeisen mintha nem nagyon komálná a céges ügyfeleket. Ismerősömék cégének 12000 forintért adtak ki egy olyan, tökegyszerű bankinformációt, ami nagyjából arról szólt, hogy a számlán nem volt sorbanállás. Ugyanezt a bankinfot nekem a CIB 1000 forintért állította ki.

A magánszámlám ellenben a Raiffeisennél van, és ott ért már egészen kellemes meglepetés is. Elfelejtettem aktiválni egy bankkártyámat, és mikor használni akartam, a POS terminál érthetően nem fogadta el. Én persze nem érttettem, mi a túró lehet, hiszen fedezet van, a kártya több hónapos (nem túl gyakran használtam). Dühöngtem is rendesen. 1 percen belül (!) csöng a mobilom, Raiffeisenes ügyfélszolgálatos hölgy kedves hangon közli, hogy nincs aktiválva a kártyám, ezért nem tudok vele vásárolni. Bemondok neki 3 adatot, azonosít, aktivál. Fizetek. Még a kasszánál levő sorból se kellett kiállnom.

Néha viszont egész elképesztő bakikra képesek. Ősszel ellopták a pénztárcámat, benne 2 Raiffeisenes kártyával (egy sima EC/MC és egy Okos). A letiltás pénzbe kerül, eddig OK. De aztán az újragyártásnál az egyik ügyintéző azt mondja hogy társkártyát kell gyártatni (ez pénzbe kerül), aztán mikor megrendelem, a másiknál nem tudom átvenni, mert kiderül hogy nem társ- hanem pótkártyát kellett volna (ami viszont ingyér van), aztán tévedésből Okos Startot rendelnek nekem Okos Sima helyett (a Starton nincs hitelkeret), majd mikor szólok hogy nincs hitelkeretem, újabb itelvizsgálatot akarnak végeztetni. Persze kiderül hogy az már megvolt, csak tévedésből rossz kártyát adtak. Baki hegyek, valószínűleg nem fordítanak elég figyelmet a fiókokban dolgozó munkatársak kiképzésére.

BOB 2008.01.25. 10:06:50

Lodovico: CIB-nél biztosan nem tudják logolni, erős titkosítással működik a rendszer, ráadásul sessionönként külön kulccsal titkosítva (ezért kell az elején rángatnod az egeret). Ha azt valaki feltöri annyi idő alatt, ameddig a session tart, akkor annak jobb számítógépe van, mint a Google félmilliója összeadva. Sőt.

BCS · http://bcsblog.megaoldal.hu/ 2008.05.13. 19:45:34

Magyarországon valahogy nagyon sok szemétséget engednek meg maguknak a bankok.

Reddy 2008.11.26. 20:00:37

Kaptam Google-tól csekket, 101,24 USD. (Még akkor nem volt átutalási lehetőség számlára)
Bementem beváltani a Raiffeisen Bankba, azt mondták max. 3 hét. Akkor épp tetőponton állt a dollár értéke, átszámolva olyan 22.000 Ft-ot kellett volna kapnom.
5 hét után meg is jött a pénz már lement a dollár értéke, 20.800 Ft körüli összeget kaptam.
El is indultam levenni, de mire odaértem már csak 16.000-et engedett levenni. Hogy miért? Hát kíváncsi voltam, felballagtam az online raiffeisen portálra és beléptem a fiókomba.
Kissé elképedve olvastam a következőt:

Átutalási bankköltség
2008. November 26., Szerda AFX225xxx -4 538,87 HUF
USD 101,24

Azért sztem mindennek van határa... mi ez? Maffia?
Azért köszönjük Emese!
süti beállítások módosítása